Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@19:00:27 GMT

اعلام امتيازات آموزشي برگزيدگان المپياد دانشجويي

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۲۸۰

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : 15 نفر اول رشته‌های 23 گانه المپیاد می‌توانند بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های تخصصی خود وارد دانشگاه شوند .
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر عبدالرسول پورعباس پس از بازدید از محل برگزاری بیست و هفتمین المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی منطقه 8 کشوری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : آزمون المپیاد علمی دانشجویی در سه مرحله برگزار می‌شود و آزمون مرحله غیرمتمرکز المپیاد با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور توسط دانشگاه‌های مربوط در مناطق ده‌گانه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : جمعا 3127 نفر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مختلف از مناطق ده گانه کشور در مرحله غیرمتمرکز بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی شرکت کرده‌اند که 573 نفر در دانشگاه تربیت مدرس ، 220 نفر در دانشگاه مازندران ، 360 نفر در دانشگاه تبریز ، 327 نفر در دانشگاه بوعلی سینا همدان ، 279 نفر در دانشگاه رازی کرمانشاه ، 283 نفر در دانشگاه اصفهان ، 264 نفر در دانشگاه شیراز ، 300 نفر در دانشگاه شهید باهنر کرمان ، 395 نفر در دانشگاه فردوسی مشهد و 126 نفر در دانشگاه شهید چمران اهواز در این مرحله آزمون حضور دارند.
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مرحله دوم آزمون همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 در روزهای 28 ، 29 و 30 اردیبهشت برگزار می‌شود اضافه کرد : برگزیدگان دو مرحله غیرمتمرکز و متمرکز ، در 23 رشته زبان و ادبیات فارسی ، الهیات و معارف اسلامی ، علوم اقتصادی ، علوم تربیتی ، حقوق ، شیمی ، فیزیک ، زیست‌شناسی ، ریاضی ، آمار ، مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی کشاورزی ، طراحی صنعتی ، علوم جغرافیایی ، علوم زمین ، مهندسی مواد و متالورژی ، روانشناسی ، مهندسی صنایع و سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به مرحله نهایی متمرکز راه پیدا می‌کنند .
دکتر پورعباس در مورد امتیازات آموزشی برگزیدگان هم گفت : 15 نفر اول رشته‌های 23 گانه المپیاد با استفاده از تسهیلات مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم می‌توانند بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های المپیاد وارد دانشگاه شوند .
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: بر اساس آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان وزارت علوم ، 15 نفر اول المپیادهای دانشجویی با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کد رشته محل مورد تقاضا، در سایر رشته‌ها وارد دانشگاه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: المپیاد دانشجویی نفر در دانشگاه کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می یابد.   به گزارش ایسنا، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.   بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.   داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.   داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت