Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@05:55:59 GMT

«خواستگاری» در حوزه هنری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۶۴۸

«خواستگاری» در حوزه هنری برگزار می‌شود

سومین جلسه نمایشنامه‌خوانی دفتر طنز حوزه هنری با عنوان نمایش «خواستگاری» بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، رضا گیلانپور کارگردان نمایش خواستگاری اعلام کرد: اگر خدا بخواهد نمایش خواستگاری ساعت ۶ بعد از ظهر  روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تالار سوره حوزه هنری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خواستگاری یک اثر نمایشنامه‌خوانی است. حدودا ۶نفر در قالب این اثر نمایشنامه‌خوانی می‌کنند و شاید انجام  کار موسیقی به یکی از آنها سپرده شود.

این کارگردان بیان کرد: اصل نمایش خواستگاری متعلق به آنتوان چخوف بوده و عظیم موسوی برداشتی آزاد از آن داشته است. این برداشت آزاد و امروزی از نمایش مذکور پیش از این به مناسبت صدمین سال تولد چخوف اجرا شد و اگرچه آن روز ما به عنوان بهترین گروه نمایشی مجری نمایش خواستگاری شناخته شدیم اما به رغم قرارهای گذاشته شده، نتوانستیم کارمان را در روسیه اجرا کنیم.

گیلانپور گفت: نمایش خواستگاری تم طنز دارد. این نمایش مجلس خواستگاری پسر یک خانواده روستایی از دختر خانواده روستایی دیگری را روایت می‌کند. در این جلسه خواستگاری از همه چیز به جز موضوع اصلی صحبت می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش‌نامه‌خوانی خواستگاری به همت دفتر طنز حوزه هنری برگزار می‌شود و هدف من از برگزاری آن این است که نمایشنامه‌خوانی و نمایش طنز را در دفتر طنز حوزه هنری جا بیندازیم البته این کار قبلا انجام شده بود ولی وقفه کوتاهی پیش آمد و ما از عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز خواهش کردیم که دوباره آن کار را انجام بدهیم.

گیلانپور گفت: مردم استقبال خوبی از کار ما کرده‌اند. ۱۰۰ نفر نمایش‌های  آواز قوی چخوف و در انتظار گودو ما را دیدند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: آنتوان چخوف ، حوزه هنری ، تئاتر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آنتوان چخوف حوزه هنری تئاتر نمایشنامه خوانی نمایش خواستگاری حوزه هنری دفتر طنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بیجار پیش از ظهر جمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی که در مجتمع فرهنگی و هنری امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم که برنامه‌ای در شأن این شخصیت بزرگ و چند بعدی با حضور مهمانان برجسته کشوری در شهر بیجار در حال برگزاری است.

وی افزود: امیرنظام گروسی فردی است که دارای مناصب و موقعیت‌های زیادی را داشت و در کنار این وظایف و مناصب تالیفات بی‌شماری داشته است.

محبیان اضافه کرد: تلاش می‌شود تا آثار این شخصیت بزرگ کردستانی مجدد چاپ شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

وی به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: این جشنواره برای پرداختن به یکی از ابعاد این بزرگ مرد است و امیدواریم با اختتامیه این جشنواره و خروجی آن با ابعاد شخصیتی این فرد و ابر مرد بیش از پیش آشنا شویم.

محبیان ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است تا چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

وی گفت: هرگونه برنامه‌ای که در راستای شناسایی و معرفی شخصیت‌های بزرگ گروسی در بیجار برگزار شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از ادارات فرهنگی خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر و بهتری در این حوزه هستیم.

گفتنی است؛ دکتر قلیچ خانی و شهیدانی از مهمانان کشوری و از خوشنویسان برتر کشور هستند.

کد خبر 6095624

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ جلسه سمیعی با حجازی در دفتر آجورلو برگزار شد! + عکس
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟