Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان اعلام کرد: هلدینگ ماهان درنظر دارد با بهره‌گیری از روش‌های فنی نوین و استفاده از نیروی انسانی توانمند و متخصص به یکی از 10 شرکت برتر در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه معادن و صنایع معدنی کشور تا سال 1404 تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدحسین بصیری گفت: هلدینگ ماهان با استفاده از رویکرد علمی و نظام مند به ایجاد «سودآوری» و «بهره‌وری کار و سرمایه» در تمام شرکت‌های زیرمجموعه خود در تلاش است موجبات حفظ و افزایش منافع سهامداران را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در سال 1400 با وجود بروز موانع داخلی از جمله توقف بلندمدت فعالیت‌های تولیدی به واسطه قطعی‌های مکرر برق، نوسانات بسیار شدید بازارهای داخلی و خارجی و رکود بازار صنایع فولادی، هلدینگ ماهان با تلاش تمامی کارکنان، توانست در مسیر حرکت رو به رشد خود که از سال گذشته آغاز شده بود، گام بردارد.
بصیری افزود: با کسب رتبه 71 در بین بزرگترین شرکت‌های ایران در رتبه‌بندی سال 1400 سازمان مدیریت صنعتی، امید داریم با تلاش و تشریک مساعی در مسیر چشم انداز توسعه‌ای خود گام‌های بزرگ‌تری برداشته و نتایجی پرافتخارتر از گذشته در تاریخ فعالیت هلدینگ ماهان رقم زنیم.
وی در ادامه به دستاوردهای این هلدینگ در سال 1400 و برنامه‌های آتی اشاره کرد و افزود: تقویت نظام حاکمیت شرکتی، اصلاح ساختار و تامین مالی، توسعه  کسب و کارهای فعلی و ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه این هلدینگ بوده است.
بصیری در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح ساختار و تأمین مالی گفت: تسویه تسهیلات بانکی گران‌قیمت، انجام فرایندهای مقدماتی ورود عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه و استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی برای تأمین مالی شرکت‌های زیرمجموعه گروه از جمله اقدامات در حوزه استراتژی‌های مالی بوده است.
مدیرعامل هلدینگ ماهان افزود: شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان در راستای استراتژی‌های توسعه‌ای خود تحصیل معدن سرب و روی کوه بنار، آغاز پروژه احداث واحد 2.5 میلیون تنی فرآوری کنسانتره، اجرای پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن مطابق برنامه، آغاز پروژه احداث کارخانه 2.5 میلیون تنی گندله‌سازی، بهره برداری از نیروگاه خورشیدی مجلسی، برنامه‌ریزی و آغاز اجرای پروژه‌های توسعه ذوب و نورد و پروژه‌های زیرساختی مجتمع بناب، برنامه‌ریزی و سازماندهی پروژه 1.5 میلیون تنی اسلب و ورق گرم در استان هرمزگان و برنامه‌ریزی به منظور ورود به صنعت پتروشیمی، انرژی، زنجیره مس، سرب، روی و کروم را در دستور کار داشته است.
بصیری عنوان کرد که اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری، منجر به توسعه مناطقی که این پروژه‌ها در حال اجرا هستند، خواهد شد.
وی اقدامات و برنامه‌های هلدینگ ماهان به منظور کاهش ریسک برون‌سپاری فرایندها و خدمات کلیدی و نیز هم‌افزایی و افزایش بهره‌وری از منابع را تشریح و اشاره کرد: این هلدینگ نسبت به ایجاد تمرکز فعالیت‌های بازرگانی در شرکت بازرگانی دانا، مدیریت پروژه های توسعه مجتمع بناب در شرکت گسترش فولاد شهریار، تخصصی‌سازی خدمات انرژی در شرکت لاوان و مدیریت متمرکز حمل و نقل مجموعه در شرکت پرچم بار در سال 1400 اقدام کرده است.
وی افزود: در راستای بهبود نظام حاکمیتی و راهبری هلدینگ، برگزاری جلسات کمیته‌های حسابرسی و ریسک به طور مستمر، استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO) و زیرساخت های نظارت و راهبری یکپارچه پروژه‌ها، ایجاد زیرساخت گزارشگری یکپارچه از طریق تعریف پروژه سامانه هوش تجاری (BI) هلدینگ و انجام فرایند ارزیابی و تحلیل عملکرد شرکت‌ها از جمله اقدامات تیم مدیریتی ماهان بوده است.
مدیرعامل هلدینگ ماهان در پایان با اشاره به جایگاه هلدینگ ماهان در گروه مالی گردشگری و نقش آن در توسعه، سودآوری و ایجاد ارزش افزوده در گروه مالی اضافه کرد: در تلاشیم که در سال 1401، ساختار سرمایه هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان را بهینه و منابع مورد نیاز جهت احداث پروژه‌های توسعه‌ای را از طریق انجام افزایش سرمایه، انتشار اوراق نوین مالی، پذیرش و واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه تأمین نماییم تا از این طریق زنجیره‌ تولید فولاد ماهان را تکمیل کرده و توسعه در سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری را سرعت بخشیم.
هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت برتر گسترش صنایع و معادن ماهان شرکت های زیرمجموعه سرمایه گذاری هلدینگ ماهان پروژه ها شرکت ها سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی در خصوص ‏انتقاد وزیر نیرو از عملکرد صندوق توسعه ملی در تأمین مالی نیروگاه‌ها اظهار داشت: صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای تأمین مالی نیروگاه‌ها اعلام کرده ‏است، اما نیروگاه‌ها با توجه به بدهی ۱.۵ میلیارد دلاری به صندوق توسعه ملی، توقع ‏دریافت پول بدون بازگشت را از این صندوق دارند.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی از بدو تأسیس تا کنون ۴۶ طرح نیروگاهی را به ‏ارزش بیش از ۴.۶ میلیارد دلار تأمین مالی کرده است، افزود: مشکلاتی در رویه ‏بازپرداخت اقساط صندوق تا به امروز بوده است که بیش از یک و نیم میلیارد دلار از ‏مطالبات صندوق توسعه ملی معوق شد. ‏

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی کشور تصریح کرد: چند دلیل می‌توان برای این موضوع نام برد از جمله اینکه ‏وزارت نیرو به موقع مطالبات نیروگاه‌داران را پرداخت نکرده است. موضوع دوم بحث تأمین ‏ارز به منظور بازپرداخت اقساط نیروگاه‌ها، سومین مورد نیروگاه‌ها با قیمت فعلی امکان ‏بازپرداخت اقساط صندوق را ندارند برای همین خود سرمایه‌گذاران راغب نیستند که در بحث ‏سرمایه‌گذاری در صنعت پیش قدم شوند.

محمدی با اشاره به اینکه که صندوق با این ‏حجم از مطالبات مواجه شده که قطعاً صندوق هم با مدل‌های قدیمی به دنبال تأمین مالی ‏نخواهد بود، افزود: ما پیشنهادات زیادی را به وزارت نیرو اعلام کردیم تا با شیوه‌های جدید ‏بتوانیم نیروگاه‌ها را تأمین مالی کنیم. طبق جلسه‌ای با سندیکای نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ‏اعلام شد که با شرایط فعلی، خود سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات مراجعه نمی‌کنند تا ‏تأمین مالی شوند. ‏

وی با بیان اینکه مشکلاتی هست که دستگاه‌های متولی باید پاسخگو باشد ولی صندوق توسعه ‏ملی آمادگی کامل برای تأمین مالی نیروگاه‌ها را تا امروز داشته و دارد، یاد آور شد: ‏این امیدواری وجود دارد که مطالبات و حمایت‌ها به صورت جدی دنبال شود. ‏

معاون صندوق توسعه ملی با تأکید بر اینکه که معاون محترم اول رییس جمهور پیگیری جدی در این موضوع ‏داشتند تا مشکل نیروگاه‌ها مرتفع شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات زیادی در این ‏خصوص تشکیل شده است، اگر دوستان ما در وزارت نیرو همکاری و به قول‌هایی که دادند ‏عمل کنند، مشکل مطالبات نیروگاه‌ها مرتفع خواهد شد؛ البته این مهم مستلزم همکاری دوستان ‏در وزارت نیرو است.

صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیارد دلار مطالبه دارد

محمدی در خصوص اینکه صندوق توسعه ملی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار مطالبه دارد، تصریح کرد: هر مبلغی ‏که از نیروگاه‌ها وصول شود عیناً صرف تأمین مالی نیروگاه‌های جدید خواهد شد و بحث ۱۰۰ ‏میلیارد دلار مربوط به طلب صندوق از دولت است و به بخش خصوصی ارتباطی ندارد.

وی تأکید کرد: صندوق در سال گذشته ‏رکورد وصول مطالبات را شکاند و بیش از ۲. ۲ میلیارد دلار از مطالبات صندوق وصول شد. در چند سال گذشته حدود ۹ میلیارد دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی ‏وصول شد که نشان دهنده این است که صندوق در بخش‌های اقتصادی که تسهیلات به بخش ‏خصوصی مطابق اساسنامه صندوق پرداخت شده است موفق عمل ‏کرده و مطالبات هر چند با کندی، ولی وصول شده است. ‏

معاون صندوق توسعه ملی گفت: بزرگترین مشکل بحث بدهی دولت به صندوق توسعه ملی است که پیشنهاداتی ‏شده و امید است که این موضوع مرتفع شود و دولت بتواند با توجه به پیشنهادات، مصوبات را ‏اخذ کند و بدهی صندوق توسعه ملی را پرداخت کنند. ‏در بخش خصوصی و تسهیلاتی که مطابق اساسنامه داده شده، ‏بزرگترین مشکل در بخش بازپرداخت اقساط نیروگاه‌ها به صندوق توسعه ملی است. ‏

محمدی بیان کرد: در حوزه انرژی‌های نو که گرایش کشور و به ویژه دولت سیزدهم این است که بتواند عقب ‏ماندگی پیش رو در حوزه انرژی را با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر جبران کند؛ از این رو در سال گذشته ‏صندوق توسعه ملی پیش قدم شد و با همکاری خوب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و انعقاد ‏تفاهم نامه‌ای، صندوق حاضر شد تا ۵ میلیارد دلار در حوزه انرژی‌های ‏نو سرمایه‌گذاری کند. ‏

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر برای پرداخت ‏تسهیلات اعلام آمادگی کردیم، اما برطرف کردن برخی از موانع سرمایه‌گذاران در این ‏حوزه وظیفه ساتبا است. ‏

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی در پایان بیان کرد: اگر امسال موانع و ‏مشکلات مرتفع شود حاضریم حداقل ۲.۵ میلیارد دلار در بحث تأمین مالی نیروگاه‌های تجدیدپذیرسرمایه‌گذاری کنیم که همه این موارد مشروط به این است که سرمایه‌گذار و بخش ‏خصوصی از قدمی که برمی‌دارد مطمئن باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی