Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان اظهار داشت که افزایش محدودیت‌ها سبب انزوای افغانستان شده، تنش‌های قومی را تشدید کرده و این کشور را به سمت جنگ داخلی سوق می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان با اشاره به تحولات اخیر این کشور گفت، همانطور که چهار دهه اخیر این کشور نشان داده است، راه‌اندازی سیاست انحصار و حذف همواره بر مشکلات مردم و مملکت افزوده و کشور را به سوی بحران سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بحران جاری را می‌توان از راه مذاکره، تفاهم، احترام به اراده مردم، تنوع مذهبی و تفاوت‌های هویتی-فرهنگی موجود در کشور حل و فصل نمود.

عبدالله خاطرنشان کرد: ادامه سیاست‌های ضدبشری، سرکوب، ارعاب و اعمال محدودیت‌ها بر دختران و زنان موجب انزوای هر چه بیشتر کشور و افزایش تنش‌های قومی گردیده و افغانستان را به طرف جنگ داخلی سوق می‌دهد.

تعامل با افغانستان محور رایزنی نماینده آمریکا با عبداللهدیدار مقامات سفارت ایران با عبدالله عبدالله؛ تأکید بر حل داخلی مشکلات و محکومیت ایجاد نزاع میان دو ملترایزنی تلفنی طاهریان و عبدالله عبدالله درباره جدیدترین تحولات افغانستان

وی پیش از این در نشستی با هیئت سیاسی طالبان تاکید کرده بود که مشکل افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تمام انرژی و توان باید برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای قطع جنگ و طرح یک آینده مشترک برای مردم افغانستان متمرکز گردد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، این چندمین سر وزیر امورخارجه آمریکا به اسرائیل از زمان جنگ این رژیم علیه مردم غزه است.

بلینکن امروز نیز با عبدالله دوم شاه اردن در کاخ الحسینیه دیدار کرد.

عبدالله دوم در این دیدار خواستار اقدام فوری برای توقف فاجعه بشری در نوار غزه و حفظ جان غیر نظامیان بی دفاع شد.

براساس این بیانیه، بلینکن و ملک عبدالله درباره روند تشکیل کشور مستقل فلسطین و ارائه تضمین های امنیتی به رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین آمده است طرفین تلاش ها برای تسریع ارسال زمینی کمک های بشردوستانه برای اهالی غزه از اردن را مورد بحث قرار دادند.

دیگر خبرها

  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع