Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@13:35:25 GMT

خیزش گرد و خاک از شمال تا جنوب

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۹۳۲۳

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۲۲ استان و رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید تا بسیار شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی امروز (۲۴ اردیبهشت ماه) برای استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) برای استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی و دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی آورده است: دوشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات مازندران و چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

در چنین وضعیتی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر به‌طور محلی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و خودداری از سم پاشی در مزارع توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی خلیفه بن زاید آل نهیان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران خیزش شمال یارانه ارز 4200 تومانی خلیفه بن زاید آل نهیان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران سازمان هواشناسی آذربایجان غربی آذربایجان شرقی اردیبهشت ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام

ایسنا/ایلام اداره کل هواشناسی استان ایلام، با ورود سامانه بارشی جدید از امروز عصر به استان، هشدار زرد صادر کرد.

این سامانه بارشی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ فعالیت خود را در استان به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ در نواحی مستعد و کاهش دما خواهد داشت.

مخاطرات این سامانه که تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در ایلام فعالیت دارد آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، اختلال در تردد، احتمال آسیب به محصولات و مزارع کشاورزی، احتمال آسیب به تأسیسات سبک است.

اداره کل هواشناسی استان ایلام توصیه کرده است کشاورزان استان در برداشت محصول خود تسریع کنند، مردم و مسافران در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها