Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:36:32 GMT

کارفرمایان در زمینه بیمه و مالیات دغدغه دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۹۵۵۹

کارفرمایان در زمینه بیمه و مالیات دغدغه دارند

حسینعلی خواجه مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تثبیت اشتغال‌های به وجود آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: امسال برای نخستین بار حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش داشته و برای اینکه این افزایش حقوق مشکلاتی را برای جامعه کارگری و کارفرمایان به وجود نیاورد نشست‌های مختلفی را با کارفرمایان برگزار و دغدغه‌های آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه مظفری با تاکید بر اینکه کارفرمایان با موضوع افزایش حقوق کارگران بسیار منطقی برخورد کردند، ادامه داد: بیشتر دغدغه‌های کارفرمایان در زمینه‌های بیمه، مالیات و ارائه تسهیلات بوده است که با جلساتی که با استاندار داشته‌ایم این مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که در حوزه کار و کارگری قرار دارند مشمول حمایت‌های این اداره کل خواهند بود، گفت: اگر کارگر مشمول قانون کار است و حق و حقوقش ضایع شده می‌تواند به مراجع هیات نظارت اداره کار مراجعه و مشکلات را پیگیری کنند.

کد خبر 5489696

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگران افزایش حقوق اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا احتکار هدفمندی یارانه ها آمار کرونا کالاهای اساسی خطبه های نماز جمعه مشهد گروههای جهادی ایلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز خراسان رضوی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود