Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@23:33:16 GMT

جریمه سنگین برای درج نکردن قیمت کالا در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۹۶۹۸

جریمه سنگین برای درج نکردن قیمت کالا در خراسان رضوی

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی نسبت به متخلفان عدم درج قیمت بر روی کالا با توجه به افزایش جریمه آن از ۲۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون تومان بر طبق ابلاغ جدید قانون تعزیرات، هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری یکی از رایج‌ترین تخلفات صنوف را عدم درج قیمت بر روی کالا دانست و افزود: با توجه به ابلاغ قانون جدید و تشدید نظارتها در این زمینه صاحبان صنوف بایستی به هر صورت ممکن قیمت فروش را بر روی کالا نصب کرده یا در معرض دید خریداران قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پس از اعلام قیمتهای جدید در چندین قلم کالایی، بازار به شدت از سوی بازرسان تحت نظارت قرار دارد و باید قیمتهای جدید برای کالاها رعایت شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار کشور، در راستای تقویت جریان تامین و توزیع کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، گوشت‌مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات، کالاهای مذکور مربوط به تولید قبل از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه و بعد از آن باید با قیمتهای جدید عرضه شود.

دلداری اظهار داشت: هم‌اینک با کنترل‌های انجام شده در سطح شهر، فراوانی مرغ و تخم‌مرغ آشکار است و حتی مازاد این اقلام نیز وجود دارد، به طوریکه فروشندگان آماده هستند آنها را به قیمت تمام‌شده و بدون سود قانونی عرضه کنند.

وی با اشاره به افزایش ساعات کار نانوایی‌ها گفت: هیچ نانوایی حق تعطیلی بدون مجوز را ندارد، امروز یکی از نانوایی‌ها در مشهد به دلیل تعطیلی غیر مجاز پلمب شد، چندین تخلف نیز از نانوایی ها در خصوص کم‌فروشی و عدم نصب نرخ نامه محرز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ دستورات جدید مسوولان، برخوردها با متخلفان  در سطح بازار شدید خواهد بود، لذا صنوف سعی کنند ضوابط را در فروش اقلام رعایت کنند.

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • محرومیت سنگین در انتظار ستاره اینتر
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز