Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام مسئول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افتتاح خط‌آهن همدان-سنندج در صورت تامین منابع مالی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تا بهمن امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاهین اسدفامیان با اشاره به این‌که خط‌آهن تهران- همدان- سنندج در سال اول بهره‌برداری ظرفیت جابجایی 300 هزار نفر مسافر و 500 هزار تن بار را دارد،‌اظهار کرد:‌ این ظرفیت در سال بیستم بهره‌برداری 2 برابر یعنی به 600 هزار نفر مسافر و یک میلیون تن بار افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این‌که عملیات اجرایی این خط ریلی 411 کیلومتری از سال 84 آغاز با 10 پیمانکار و 9 مشاور در بخش‌های روسازی زیرسازی و ساختمان آغاز شد، افزود: 260 کیلومتر این خط ریلی (تهران-همدان) سال 96 افتتاح و اواخر سال 97 به اتمام رسید.

وی با اشاره به این‌که محور همدان- سنندج شامل 3 قطعه اجرایی است که عملیات اجرایی قطعه یک از سال 85 آغاز شد،‌اضافه کرد: با توجه به این‌که تمرکز و اولویت با تهران- همدان بود، منابع مالی به سمت همدان رفت و از سال 97 به بعد نیز همدان- سنندج به شکل جدی‌تر اجرایی شد.

وی با اعلام این‌که طی 6 ماه گذشته 12 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است، گفت: برای این پروژه به 1200 میلیارد تومان نیاز داریم که 800 میلیارد تومان آن مطالبات پیمانکاران  یا شرکت‌های تولید کننده ریل است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور تاکید کرد: اگر بودجه 1200 میلیارد تومانی مورد نیاز تخصیص یابد، در 5 ماه آتی که به عنوان فصل کاری، فرصت باقی مانده، خط ریلی همدان- سنندج در بهمن 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.

5 پروژه ریلی شرکت ساخت دارای چالش است

انتهای پیام/
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد

عملیات احداث طرح زیرگذر روستای پرتردد سرخون ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع 54 نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید کرد و ادامه‌ داد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود، همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می کنیم.

به گزارش تسنیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان بناست ظرف مدت 4 ماه احداث شده و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد