Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه مهم‌ترین مسائل و چالش‌های حوزه تأمین‌اجتماعی در سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با شناخت دقیق دلایل اصلی این چالش‌ها، می‌توانیم راهکارهای مناسب را طراحی کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه دبیرخانه دائمی سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که بعد از ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال جاری و با هدف پیگیری جدی اجرایی‌سازی این سیاست‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی تشکیل شده است، اظهار داشت: استفاده از تمامی داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور و تجربیات انباشته مدیران و کارشناسان حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی برای اجرایی شدن دقیق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، مورد توجه این سازمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و تلاش همکاران در این سازمان، آمادگی لازم وجود دارد که سازمان تأمین‌اجتماعی در طراحی و پیشبرد برنامه عملیاتی سیاست‌های ابلاغی، نقشی جدی برعهده بگیرد. از همه ظرفیت‌های بخشی و فرابخشی و داشته‌های این سازمان که ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور است، برای عملیاتی‌سازی این سیاست‌ها استفاده خواهد شد.

سازمان تأمین‌اجتماعی قطعاً در پیشبرد این سیاست‌ها نقش محوری دارد

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، باید همه نهادها و مسئولان، برای اجرایی شدن سیاست‌ها به شکلی هم‌افزا و هماهنگ اقدام کنند.

صمدالله فیروزی با بیان اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از مهم ترین رویدادهای سال‌های اخیر در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی است، گفت: نباید اجازه دهیم فرصت ارزشمندی که با ابلاغ این سیاست‌ها برای اصلاح و به‌روزرسانی قوانین و مقررات فعلی و طراحی سازوکارهای موثر و کارآمد فراهم شده است، به سادگی از دست برود.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، ما در این سازمان در مرحله اول باید جایگاه و نقش خود را در اجرایی کردن این سیاست‌ها تعیین کنیم. سازمان تأمین‌اجتماعی قطعاً در پیشبرد این سیاست‌ها نقش محوری دارد و باید از همه ظرفیت‌های سازمانی استفاده کنیم تا سیاست‌های کلی ابلاغی با موفقیت اجرا و خواسته‌ها و مطالبات مردم در حوزه تأمین‌اجتماعی محقق شود.
 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان تامین اجتماعی ، مقام معظم رهبری ، میرهاشم موسوی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی مقام معظم رهبری میرهاشم موسوی سیاست های کلی تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی مقام معظم رهبری سیاست ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه