Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:05:14 GMT

چشم انداز توسعه شهر بم به صورت پایدار حرکت کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۰۲۳۱

چشم انداز توسعه شهر بم به صورت پایدار حرکت کند

به گزارش ایرنا، کوروش افضلی روز شنبه در حاشیه نشست  بررسی طرح تفصیلی بم به خبرنگار ایرنا افزود: نمی توان گفت چون شهر بم تاریخی است باید به صورت سنتی باقی بماند بلکه باید در طرح تفصیلی استفاده از فناوری نو در تمام حوزه ها دیده شود.

وی اظهار داشت: در طرح جامع سیاست های کلی شهر و چارچوب آن برای توسعه شهر مشخص اما در طرح تفصیلی چارچوب ها و پیشنهادات طرح جامع اجرایی و مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در طرح تفصیلی برای هر قطعه زمین و محور پیشنهادهایی ارائه می شود تا ظرف مدت ۱۰ سال آینده اجرا شود .

 مدیر پروژه طرح تفصیلی شهر بم با اشاره به تفاوت طرح جامع و طرح تفصیلی اظهار داشت: در طرح تفصیلی مسایل شهر بم بصورت ویژه و جداگانه حل می شود به طور مثال در بحث باغات شهر بم، در طرح جامع به مشکلات باغ ها و ساخت و ساز در آن ها  و همچنین احیا باغ ها اشاره نشده اما در طرح تفصیلی به دنبال این هستیم تا به کمک تمام ذی نفعان و مالکان بمی مشکلات موجود را حل کنیم.

اسکان غیررسمی، معضل شهرستان بم

وی ادامه داد:اسکان غیررسمی در شرق بم نیز به عنوان معضلی شناخته شده که اگر راه حل موضعی برای آن داده نشود مشکلات بیشتری را برای این شهر فراهم می کند.

افضلی بااشاره به مشکلات و معضلات دیگر سطح شهر بم تاکیدکرد: در ضوابط معماری و شهرسازی متاسفانه سیما و منظر فرهنگی بم دچار آشفتگی بصری شده و همچنین در بحث زمین برای مسکن نیز این شهر جایی برای توسعه ندارد و با توجه به اینکه از باغات هم نمی تواند برای ساخت مسکن استفاده کرد برای حل این مشکل نیز راه حل هایی در طرح تفصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

وی می گوید: رویکرد ما در بحث شهرسازی، رویکردی مشارکتی است بنابراین تمام مردم بم ،متخصصین و نهادهای دولتی با استفاده از ضوابط حقوقی در این طرح مشارکت دارند. 

افضلی درباره توسعه محلات شهر بم در طرح تفصیلی گفت:برای توسعه محلات از مشارکت مردم استفاده کرده ایم زیرا شهر توسط مردم ساخته می شود به همین منظور با کمک فرمانداری ،شورای مشارکت سرمایه گذاری شهرداری ، سازمان تبلیغات اسلامی، هیات امنا و ائمه جمعه مساجد برای هر محله شورایی به صورت حضوری، میدانی و گروه مجازی تشکیل شد. 

وی ادامه داد:در این شوراها مشکلات محله ها شناسایی و پیشنهادات ارائه داده می شود و در نهایت طرح پیشنهادی محله که توسط مردم ارایه شده تحلیل و بررسی می شود تا مشکلات قانونی نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، طرح تفصیلی شهر بم در بهمن ۹۹ با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرده است و بدون پرداخت هیچ اعتباری تاکنون این طرح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که در صورت تامین اعتبار و مشارکت همه جانبه نهادها ظرف مدت یکسال آینده پایان می یابد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها بم اسکان غیررسمی توسعه شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بم اسکان غیررسمی توسعه شهری بم اسکان غیررسمی توسعه شهری طرح تفصیلی طرح جامع شهر بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد