Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دولت ژاپن به تمام دانش‌آموزان مقطع دبستان و بیشتر دانش‌آموزان دبیرستانی یک وعده غذای رایگان می‌دهد. در واقع هر دانش‌آموز ژاپنی بدون توجه به سطح اجتماعی- اقتصادی خانواده خود در طول روز از خوردن یک وعده غذای سالم و رایگان  بهره‌مند می‌شود.

به گزارش عصرایران، ناهار مدارس در فرهنگ ژاپن بسیار مهم و ارزشمند است و ژاپنی‌ها کلمه‌ای ویژه برای این زمان و غذای نیمروز در مدارس دارند؛ "کیوشوکو".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیوشوکو یا ناهار مدارس از سوی متخصصان کاربلد تغذیه طراحی شده و به دلیل تعادل مواد غذایی آن در جهان معروف است.

ژاپنی‌ها به تهیه وعده غذایی خوشمزه و متعادل به عنوان ناهار هر روزه برای جوانان اعتقاد دارند و به صورت طبیعی عادت خوب خوردن و آنچه باید در خارج از مدرسه خورده شود را به دانش آموزان می‌آموزند.

براساس قوانین ژاپن مواد اولیه کیوشوکو باید از مواد تازه، طبیعی و عاری از آفت کش و کودهای شیمیایی تهیه شود و مملو از میزان متناسبی از گروه‌های مختلف مواد غذایی مانند پروتئین، ویتامین و کربوهیدارت باشد.

کارکنان تهیه ناهار مدارس باید از دستورالعمل‌های سختگیرانه بهداشتی در حین تهیه و پخت غذاها پیروی کنند. این دستورالعمل‌ها پس از شیوع کرونا به شدت سخت‌تر شده‌اند.

یک بلاگر انگلیسی زبان ژاپنی روند تهیه کیوشوکو در یک مرکز تهیه غذای ناهار مدارس و روند تولید این مهم ژاپنی را نشان می‌دهد.  

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانش آموزان ناهار مدارس وعده غذای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در آستانه روز معلم و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان زنگ سپاس معلم در مدارس استان نواخته شد.

در این مراسم که همزمان با سراسر کشور انجام شد، از تلاش‌های معلمان فداکار در امر تعیلم و تعلم دانش آموزان تقدیر شد.

 مراسم زنگ استانی سپاس معلم  در دبستان حضرت مریم (س) روستای گمبوعه شهرستان حمیدیه نواخته شد.

در این مراسم عبدالله  حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تبریک روز معلم گفت: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است. امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

وی افزود: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها  باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

وی ادامه داد:  امروز کار‌های فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست. روحانیت نیز در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

 

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند