Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی بر اساس مقاله این بررسی که در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، پژوهشگران در دانشگاه تکنولوژی سیدنی ۷۲ مرد در سنین ۱۸ تا ۲۵ را برای بیش از ۱۲ هفته تحت مشاهده قرار دادند.

برخی از این مردان رژیم غذایی مدیترانه‌ای دریافت کردند که شامل خوردن مقدار زیادی سبزی و میوه، حبوبات و مغزهای خوراکی، غلات کامل، ماهی، روغن زیتون و مقدار اندکی گوشت و لبنیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه شاهد تحت «دوستی‌درمانی» قرار گرفتند که در آن حمایت اجتماعی برای فرد فراهم می‌شود. ارزیابی‌ها در شروع این بررسی و پس از شش و ۱۲ هفته انجام شد.

به گفته این پژوهشگران، مردان جوانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشتند، در مقیاس پرسشنامه افسردگی «بک» و در اندازه‌گیری کیفیت زندگی نمره به طور قابل‌توجهی بالاتری را گرفتند.

به گفته این پژوهشگران این یافته‌ها نشان می‌دهند که پزشکان و روانشناسان باید ارجاع مردان جوان افسرده را به یک متخصص تغذیه یا رژیم غذایی در نظر داشته باشند.

این پژوهشگران می‌گویند دلایل علمی بسیاری برای اثر گذاشتن غذا بر خلق‌وخو وجود دارد، برای مثال، حدود ۹۰ درصد سروتونین، واسطه شیمیایی که به کمک می‌کند که احساس خوشحالی کنیم در روده بوسیله میکروب‌های روده ساخته می‌شود.

شواهد فزایده‌ای وجود دارند که این میکروب‌ها می‌تواند از طریق عصب واگ با مغز در آنچه محور-روده-مغز نامیده می‌شود، ارتباط داشته باشند. رشد این میکروب‌های مفید به خصوص به در اختیار قرار گرفتن فیبرهای غذایی برای آنها بستگی دارد که در حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شوند.

تقریبا همه مشارکت‌کنندگان این برنامه غذایی را در طول بررسی ادامه دادند و قصد داشتند تا آن را پس از پایان بررسی هم ادامه دهند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارای منافع بسیاری است، از جمله کاهش خطر دچار شدن فرد به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، سکته مغزی و سایر عوارض.

کد خبر 676465 برچسب‌ها تغذیه سالم تغذیه بیماری افسردگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تغذیه سالم تغذیه بیماری افسردگی رژیم غذایی مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان