Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا " علی اکبر کریمی" شامگاه شنبه در خصوص نشست بررسی و تصمیم گیری طرح های مهم حوزه راه و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه نخست طرح کنارگذر شمالی اراک از سه راهی شازند تا جاده فراهان به طول ۲۵ کیلومتر با سرمایه گذاری شرکت جهاد نصر اراک در حال اجرا است با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد علاوه بر تامین اعتبار، کل قیر مورد نیاز برای ۲۵ کیلومتر توسط شرکت زیرساخت تامین و به شرکت جهاد نصر بابت سهم دولت برای اجرای این طرح اختصاص داده شود و امسال قطعه نخست این طرح افتتاح و قطعه دوم نیز از جاده فراهان تا مالک آباد در ادامه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در خصوص اجرایی شدن اتوبان اراک به ساوه از مسیر شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان به طول ۸۱ کیلومتر، با سرمایه گذاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد پیشنهاد قرارداد مشارکت مربوط به این طرح از سوی شرکت زیرساخت آماده سازی شود و برای تصویب به هیات وزیران ارائه و در اولین فرصت با تصویب این قرارداد مشارکت احداث این اتوبان در استان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پیگیری و اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملیاتی کردن این طرح به طور قطع می‌تواند در راستای کاهش حدود ۳۰ کیلومتری مسیر دسترسی استان مرکزی و سایر استان های لرستان و خوزستان به تهران بسیار تاثیرگذار باشد و باعث خروج شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان از بن‌بست شود و امکان دسترسی آسان این شهرستان ها و همچنین شهرستان های ساوه و زرندیه را به مرکز استان فراهم کند که امید است عملیات اجرایی این طرح در سال جاری کلید بخورد.

کریمی ادامه داد: موضوع بعدی تاکید و دستور وزیر راه و شهرسازی برای فعال‌تر شدن عملیات اجرایی اتوبان بروجرد به اراک بود که از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال اجراست که راهکارهای لازم در راستای تسریع این طرح ارائه شد. 

وی بیان داشت: بحث بعدی فعال شدن فرودگاه اراک بود که با توجه به پیگیری و مکاتبات بنده که از قبل با وزیر راه و شهرسازی داشتیم در این نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور مذاکره و تاکید شد در اسرع وقت پروازهای مختلف از مبدا فرودگاه اراک به مشهد، عتبات و سایر مقاصد پروازی که تقاضا وجود دارد، از سر گرفته شود و همچنین بر تداوم و توسعه پرواز عسلویه تاکید شد که امید است زیرساخت های لازم در این راستا فراهم شود تا  بتوان از ظرفیت‌های مناسبی که در این فرودگاه وجود دارد در پروازهای داخلی و خارجی بهره برد.

نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به تصمیمات سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به اراک و استان مرکزی در خصوص تصویب طرح ویژه اراضی دانشگاه اراک برای تملک و آزادسازی اراضی این دانشگاه و احداث یک شهرک جدید در کنار این دانشگاه، دستور لازم از سوی وزیر ارائه شد که در اولین نشست شورای عالی معماری و شهرسازی این مبحث مطرح و تدابیر لازم اندیشیده شود.

کریمی تصریح کرد: همچنین تهیه طرح‌های ویژه برای منطقه سنجان و کرهرود و همچنین منطقه قنات ناصری در راستای ظرفیت‌هایی که در قالب طرح های ویژه شهرسازی در این مناطق وجود دارد مقرر شد این مهم در اسرع وقت در نشست شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح و به تصویب برسد تا مشکل مردم در این مناطق رفع شود.

در این نشست استاندار مرکزی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی حضور داشتند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی افتتاح طرح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی افتتاح طرح قرارگاه سازندگی خاتم وزیر راه و شهرسازی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند