Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با فعالیت تصفیه خانه شرق اهواز، تا مهر سال جاری از ورود ۱۹ خروجی فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد.   به گزارش ایرنا، محمدرضا کرمی نژاد روز شنبه در حاشیه  آیین آغاز بهره برداری تصفیه خانه شرق اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۴ خروجی فاضلاب وارد رودخانه کارون می شود، بیان کرد: آب بهره برداری از این تصفیه خانه برای مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: ساخت تصفیه خانه شرق اهواز از سال ۸۸ توسط ۲ شرکت ایرانی و کویتی آغاز شد که اعتباراتی به میزان ۱۳ میلیون یورو و ۳۶۰۰ میلیارد ریال که در مجموع ۴۵۰۰ میلیارد ریال است در نظر گرفته شد، و اگر اکنون این پیمان بسته می شد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می شد.   کرمی نژاد اظهار داشت: تجهیزات این تصفیه خانه مدرن و ظرفیت آن ۱۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۵۲۲ هزار نفر است. این تصفیه خانه در سال ۹۲ ساخته شد ولی به دلیل اینکه وارد مدار نشد، خط خروجی آن به سرقت رفت به همین منظور از سال گذشته در دولت سیزدهم برای تکمیل این تصفیه خانه اقدامات موثری انجام گرفت.   مدیر عامل شرکت آبفای خوزستان اظهار داشت: علاوه بر تصفیه خانه شرق اهواز ، تصفیه خانه فاضلاب غرب نیز در دست ساخت است که ۳۶ میلیون یورو اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است. مشکلاتی در تامین اعتبار داشتیم که با تلاش مسئولان این مشکلات رفع شد. این تصفیه خانه ۲۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز را تصفیه خواهد کرد. همچنین  تصفیه خانه ای در منطقه گلدشت اهواز ساخته خواهد شد که در حال تامین زمین این تصفیه خانه هستیم، با راه اندازی این سه تصفیه خانه از ورود فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد.   وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح فاضلاب اهواز ادامه داد: از مجموع ۲۳۰ کیلومتر ساخت و ترمیم شبکه فاضلاب اهواز، ۲۰۰ کیلومتر انجام گرفته و می توان گفت فاضلاب از زیر پای مردم جمع شده اما هنوز کامل رفع نشده و تا چهار ماه آینده هیچ نقطه کوری در فاضلاب اهواز نباید وجود داشته باشد.   تصفیه خانه شرق اهواز یکی از تصفیه خانه های مدرن خاورمیانه امروز(شنبه) با حضور جمعی از مسئولان استانی به طور رسمی وارد مدار شد. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تصفیه خانه شرق اهواز تصفیه خانه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز با حضور در ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۲ شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و تشکر و قدردانی از زحمات مدیریت و کارگران این شرکت گفت: قدردان زحمات کارگران هستیم و به این قشر تلاشگر افتخار می‌کنیم.

موالی زاده می گوید: شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نقش برجسته‌ای داشته و در جهت رفع مشکلات و توسعه شهرستان و همچنین کمک به روستا‌های همجوار تاسیسات نفتی گام‌های مثبتی برداشته است.

حسن شهروئی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در ادامه به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت از جمله توسعه فضای سبز، توزیع البسه و لوازم تحریر بین دانش آموزان و توزیع بسته‌های معیشتی در روستا‌ها و درختکاری و زیباسازی حریم راه‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس