Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:00:19 GMT

فشار شبکه توزیع آب شرب ۱۰۱ هزار شهروند کرمانشاهی تقویت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۶۳۰

فشار شبکه توزیع آب شرب ۱۰۱ هزار شهروند کرمانشاهی تقویت شد

به گزارش ایرنا «مهدی رشیدپور» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به کاهش شدید آبدهی سراب قنبر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سراب قنبر منبع اصلی تامین کننده آب جنوب شرقی منطقه یک شهر کرمانشاه است که در پی خشکسالی چند سال اخیر آبدهی این سراب به ۴۰ لیتر بر ثانیه رسیده، شرکت آب و فاضلاب استان جهت جبران کمبود آب سراب و کاهش ساعات قطعی و افت فشار در این مناطق نسبت به مدار آوردن یک دستگاه الکتروپمپ در تصفیه خانه آب شهید نظری اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با افزایش ظرفیت پمپاژ تصفیه خانه شهید نظری ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب از فاز ۲ این تصفیه خانه به مخزن کوثر وارد می شود که تا حدودی جبران کننده کمبود آب سراب قنبر است.

رشیدپور تاکید کرد در صورت رعایت الگوی مصرف تا شروع پیک مصرف از قطعی های موردی روزانه در قسمت های جنوب شرقی منطقه یک شهر کرمانشاه کاسته خواهد شد.

وی در پایان به در پیش بودن فصل گرم سال و احتمال ایجاد تنش آبی اشاره کرد و افزود: مشترکان می توانند با رعایت الگوی صحیح مصرف و جلوگیری از مصارف غیر ضروری همچون شستشوی فرش، پتو، پرده و .... با آب شرب، همکاری لازم را به منظور گذر از فصل گرم سال با کمترین تنش آبی با پرسنل شرکت آبفا استان داشته باشند.

بیش از ۳۰۰ هزار مشترک از ۵۴۰ هزار مشترک آب استان دارد مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

برچسب‌ها تصفیه خانه آب و فاضلاب خشکسالی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه آب و فاضلاب خشکسالی تصفیه خانه آب و فاضلاب خشکسالی کرمانشاه تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است