Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:28:45 GMT

نروژ از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۱۴۸۸

نروژ از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حمایت کرد

به گزارش شنبه شب ایرنا از رویترز، آنیکن هویتفلد وزیر امور خارجه نروژ در در آستانه دیدار با وزرای خارجی فنلاند و سوئد در شهر برلین، گفت: ما نمی‌دانیم ترکیه واقعاً چه هدفی از اظهاراتش دارد ولی نظر نروژ حمایت صددرصدی از تصمیم دولت‌های فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو است.

وی افزود: پیوستن دو کشور سوئد و فنلاند به ناتو همکاری‌های امنیتی در شمال اروپا را تقویت خواهد کرد و در واقع این تصمیم یک لحظه تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند نیز اظهارات همتای نروژی خود را تکرار کرد و گفت: این مساله اهمیت دارد که اعضای ناتو حمایت خود را از یکدیگر نشان دهند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز جمعه الحاق فنلاند و سوئد به ناتو را اشتباه خواند و همچون اشتباه الحاق یونان به این پیمان توصیف کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه فنلاند و سوئد خانه بسیاری از سازمان‌های تروریستی هستند، اظهار کرد: کشورش دیدگاه مثبتی نسبت به عضویت این دو کشور اروپایی در ناتو ندارد.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان فنلاند ناتو نروژ سوئد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان فنلاند ناتو رجب طیب اردوغان فنلاند ناتو نروژ سوئد فنلاند و سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر

«شام آخر» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان حس کنجکاوی مطبوعات آلمان را برانگیخت. این زوج شیرین در حال ترک یک جلسه محرمانه مشاهده شدند.

روزنامه بیلد آلمان نوشت: دو شب قبل آنالنا بربوک با ینس استولتنبرگ در رستوران هتل Telegraphenamt در برلین تقریباً سه ساعت دیدار کردند. این دیدار مخفیانه که تا پاسی از شب ادامه داشت به دور از هجوم خبرنگاران برگزار شده بود. محور گفتگو‌های این دیدار تاکنون مشخص نشده است.

عصر پنجشنبه، مایکل کرنر، عکاس نشریه بیلد، از دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان حین خروج از هتل در حالی که تحت تدابیر امنیتی هفت افسر محافظ بودند، فیلم گرفت.

گفته می‌شود که استولتنبرگ شخصاً از وزیر امور خارجه آلمان درخواست ملاقات کرده است. ادعا می‌شود این دیدار در مورد امنیت اروپا و کمک بیشتر به اوکراین بوده است. با این حال، هیچ یک از دو طرف درباره گزارش روزنامه بیلد و دیدار محرمانه پاسخی نداده اند.

این روز‌ها استولتنبرگ در آلمان به سر می‌برد تا برای نشست ناتو که در ماه جولای در واشنگتن برگزار می‌شود، آماده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد