Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@13:57:15 GMT

هشدار محققان برای مصرف «ایبوپروفن»

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۲۲۲۶

هشدار محققان برای مصرف «ایبوپروفن»

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف ایبوپروفن یا پاراستامول در بارداری خطر زایمان زودرس یا مرده‌زایی را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

سازمان غذا و داروی امریکا اعلام کرده است که مادران باردار در طی سه ماهه اول و دوم بارداری تنها در مواقع ضروری و با احتیاط، در سه ماهه آخر مگر در شرایط ویژه و آن هم با حداقل دوره مصرف می توانند از ایبوپروفن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طورکلی این دارو جز دسته داروهای ایمن برای دوران بارداری نیست و تنها درصورت تجویز پزشک متخصص و تنها درموارد بسیار ضروری می توان از آن استفاده کرد.

براساس داده‌های منتشر شده، زایمان زودرس در بین مادران باردار که مسکن مصرف می‌کنند ۵۰ درصد بیشتر است؛ مطالعه روی ۱۵۰ هزار بارداری نشان می‌دهد که احتمال تولد نوزاد مرده ۳۳ درصد بیشتر است. از هر ۱۰ مادرباردار هشت نفر برای تسکین علائم بارداری، مانند تب و درد مفاصل، مسکن مصرف می‌کنند.

محققان دانشگاه آبردین  که این پژوهش را انجام دادند، تاکید کردند یافته‌های آنها نشان می‌دهد که راهنمای فعلی مصرف این داروها نیاز به به‌روزرسانی «فوری» دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 848283 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم فرزندآوری ناباروری IVF

دیگر خبرها

  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است