Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:01:13 GMT

مصرف زیاد آنتی بیوتیک با ابتلا به کولیت روده مرتبط است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۲۲۳۶

مصرف زیاد آنتی بیوتیک با ابتلا به کولیت روده مرتبط است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته نویسندگان این مطالعه، یافته‌ها می‌تواند به توضیح برخی از موارد افزایش بیماری کرون و کولیت اولسراتیو (انواع رایج بیماری التهابی روده) در بین افراد مسن کمک کند.

دکتر «آدام فای»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه نیویورک، گفت: «ما فکر می‌کنیم در افراد مسن، عوامل محیطی مهمتر از ژنتیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: «وقتی به بیماران جوان با تشخیص‌های جدید بیماری کرون و کولیت اولسراتیو نگاه می‌کنید، به طور کلی یک سابقه خانوادگی قوی وجود دارد. اما در افراد مسن اینطور نیست، بنابراین در واقع چیزی در محیط است که باعث آن می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان سوابق تجویز دارو را برای ۲.۳ میلیون بزرگسال ۶۰ ساله و بالاتر در دانمارک که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ مبتلا به بیماری التهابی روده تشخیص داده شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان ارتباطی بین مصرف هر گونه آنتی بیوتیک و میزان بالاتر بیماری التهاب روده پیدا کردند و خطر با هر دوره آنتی بیوتیک به طور قابل توجهی افزایش یافت.

در مقایسه با افرادی که در پنج سال گذشته از آنتی بیوتیک استفاده نکرده بودند، مصرف یک دوره آنتی بیوتیک با ۲۷ درصد بیشتر خطر تشخیص جدید التهاب روده مرتبط بود؛ مصرف دو دوره با خطر ۵۵ درصد بیشتر و سه دوره با خطر ۶۷ درصد بیشتر همراه بود. به گفته محققان، مصرف چهار دوره با خطر ۹۶ درصدی و پنج دوره یا بیشتر با خطر ۲۳۶ درصدی مرتبط بودند.

این مطالعه نشان داد افرادی که در یک یا دو سال گذشته آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌اند، بالاترین میزان تشخیص‌های جدید بیماری التهابی روده را داشتند، اما این خطر برای کسانی که این داروها را در دو تا پنج سال گذشته مصرف کرده بودند هم بالا بود.

افزایش خطر ابتلاء به بیماری التهاب روده برای همه انواع آنتی بیوتیک ها به جز نیتروفورانتوئین که معمولاً برای عفونت‌های دستگاه ادراری تجویز می‌شود، مشاهده شد. آنتی‌بیوتیک‌هایی که معمولاً برای عفونت‌های گوارشی تجویز می‌شوند، احتمالاً با تشخیص جدید بیماری التهاب روده مرتبط هستند.

این مطالعه نیاز به استفاده محتاطانه از آنتی بیوتیک ها را برای جلوگیری از بیماری التهابی روده و مقاومت آنتی بیوتیکی نشان می‌دهد.

کد خبر 5490006

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتی بیوتیک التهاب روده بیماری های التهابی روده ویروس کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان ناباروری واکسن کرونا آمار کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش جمعیت هفته سلامت جامعه پرستاری واکسیناسیون سازمان غذا و دارو چاقی بارداری بیماری التهابی روده بیماری التهاب آنتی بیوتیک التهاب روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟