Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین با بیان اینکه از ابتدای انقلاب برنامه یارانه دادن را داریم که این موضوع در بخش اقتصاد دولتی تعریف می شود، اظهار کرد: دولت باید سیاست گذاری، حمایت و نظارت داشته باشد اما متأسفانه این اتفاق در کشور ما آنطور که باید رخ نداده و سال هاست که می گوییم اقتصاد ما بیمار است اما هیچ گاه نگفتیم بیماری اقتصاد ما از چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بیماری ما از پرداخت بی حساب و کتاب یارانه به نام مردم و محرومان و به کام صاحبان سرمایه، سودجویان و دلالان است زیرا مردم از حداقل های یارانه نیز بی بهره هستند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس تصریح کرد: امروز قیمت جهانی بنزین ۳۰ هزار تومان است اما ما بنزین را یک هزار و ۵۰۰ تومان و ۳ هزار تومان به مردم می دهیم در حالی که صرفه جویی در همین بنزین می تواند برای کشور تولید ارز داشته باشد اما با اختصاص یارانه به بنزین، مصرف آن را بالا بردیم و این امر فقط به نفع دهک های بالای جامعه و سرمایه داران است زیرا دهک های پایین یا خودرو ندارند و یا هر خانواده یک خودرو دارد.

عباسپور گفت: هر کیسه آرد ۳۸ هزار تومان به نرخ دولتی به فروش می رسد در حالی که همین کیسه آرد از راه قاچاق به ازای هر کیسه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود و با توجه به تعدد مرزهای کشور امکان کنترل همه این مرزها وجود ندارد.

وی بیان کرد: وقتی یارانه بی برنامه پرداخت شود به نفع قاچاقچی است بنابراین یارانه باید به صورت مستقیم به دست جامعه هدف برسد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مشکلاتی که ارز نیمایی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده بود، افزود: این نوع ارز فقط در اختیار صاحبان سرمایه قرار داشت و از آن سواستفاده هم می کردند به گونه ای که برخی از آن ها این ارز را برای واردات دانه های روغنی گرفتند اما به جای آن وسایل آرایشی و گوشی موبایل وارد کردند.

عباسپور اضافه کرد: دو نرخی شدن قیمت ارز به خودی خود موجب افزایش فساد اقتصادی می شود و هر اندازه بازرسی ها زیاد باشد باز هم نمی توان آن را کنترل کرد، بنابراین دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که ارز نیمایی را از اقتصاد کشور حذف کنند و اگر قرار است مردم مورد حمایت قرار گیرند، قدرت خرید مردم را افزایش دهند.

وی ادامه داد: ارز ترجیحی به منظور جلوگیری از فساد و حمایت از دهک های پایین جامعه حذف شد و به جای آن با اختصاص کالابرگ به مردم نسبت به جبران آن اقدام می شود اما ارز مربوط به دارو، بنزین و نان همچنان به تمام مردم جامعه اختصاص می یابد و صاحبان سرمایه نیز سر سفره دهک های پایین جامعه  می نشینند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس عنوان کرد: امنیت غذایی در دنیا مورد تهدید واقع شده و قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافته و قیمت جهانی دانه های روغنی ۸۰ درصد و غلات ۳۰ درصد بالا رفته بنابراین برخی کشورها از عرضه این مواد غذایی می ترسند و برخی هم نگران هستند که جنگ جهانی سوم رخ دهد.

عباسپور تصریح کرد: از سوی دیگر، افزایش حقوق را در جمعیت کارگری و کارمندی داشتیم که افزایش نقدینگی را به دنبال دارد و همچنین حذف یارانه ها و جنگ اوکراین را داریم که هر یک از اینها به سهم خود در گرانی ها نقش داشته است.

وی گفت: نظارت بر اجرای قوانین اقتصادی جدید نیازمند آماده باش هر سه قوه است و دستگاه های نظارتی باید فعال باشند و دست به دست هم بدهیم تا از این مسئله عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افزود: ریسک پذیری دولت و مجلس زیاد بود که دست به چنین اقدامی زدند در حالی که این مشکل اقتصادی باید مرتفع می شد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس خاطرنشان کرد: برخی این شعار را می دهند که افزایش حقوق کارگران امکان دارد موجب تعدیل نیرو شود اما این امر بعید به نظر می رسد زیرا حجم سرمایه گذاری در داخل کشور خیلی زیاد است به گونه ای که در شهرک های صنعتی استان قزوین با کمبود نیروی کار روبرو هستیم اما این افزایش قیمت فقط در معیشت مردم مشکل ایجاد کرده است.

عباسپور یادآور شد: وقتی قیمت ها آزاد شود، ظرفیت مالی دولت افزایش می یابد و در دنیا هم بخش اعظمی از یارانه ها را به بخش تولید اختصاص می دهند و این اقدام برای دور زدن تحریم میسر است.

عباسپور در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر صادرات ما به چین بیشتر از واردات ما از چین است، ما الان وصل به اقتصاد دوم جهان هستیم و صندوق جهانی پول اعلام کرده که در آینده نزدیک چین اقتصاد اول جهان می شود.

وی تصریح کرد: عضویت در معاهده شانگهای برای نخستین بار پس از ۱۵سال، به معنای بی تاثیر کردن تحریم و پویایی دپیلماسی سیاسی کشور است و دستاورد آن این است که از طریق جذب منابع خارجی بتوانیم سرمایه گذاری در داخل کشور انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین بوئین زهرا هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد