Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@09:41:16 GMT

◄ راه‌اندازی خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی در دبی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۳۲۵

◄ راه‌اندازی خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی در دبی

تین نیوز

خطوط اختصاصی جدید که توسط اداره راه و ترابری دبی (RTA)، طی یک دوره پنج ساله ساخته شده است، هشت خیابان اصلی شهر را پوشش می‌دهد. این هشت خیابان که طول خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی آنها به بیش از ۴۸ کیلومتر خواهد رسید، شامل خیابان شیخ خلیفه بن زائد، خیابان شیخ صباح آل الاحمد الجابر الصباح، خیابان دوم دسامبر، خیابان عمان، جاده السطواء، خیابان‌النهضه، خیابان عمربن‌الخطاب و خیابان نایف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای راه‌اندازی خطوط اختصاصی جدید در دبی چیست؟

پروژه راه‌اندازی خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی ساکنان دبی را تشویق می‌کند تا به جای استفاده از اتومبیل‌های شخصی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. از دیگر مزایای راه‌اندازی خطوط جدید این است که میانگین سرعت اتوبوس را افزایش و زمان سفر در ساعات اوج مصرف را تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. همان‌طور که در چندین کلان‌شهر آمریکا و اروپا مشاهده می‌شود، خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی علاوه بر کاهش زمان سفر، باعث حرکت به موقع اتوبوس، تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، بهبود زمان رسیدن تاکسی، کاهش هزینه‌های عملیاتی مستقیم و غیرمستقیم و همچنین کاهش آلودگی هوا می‌شود.

افزایش ۳۰ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی

متار الطایر، رئیس هیئت مدیره اجرایی اداره راه و ترابری دبی در این خصوص گفت: "پیش‌بینی می‌شود این پروژه زمان سفر با اتوبوس را در خیابان دوم دسامبر ۴۴ درصد، در خیابان شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح ۳۹ درصد، در خیابان عمان بن الخطاب ۲۸ درصد، در خیابان شیخ خلیفه بن زائد ۲۷ درصد، در خیابان النهضه ۲۵ و در جاده السطوة ۱۸ درصد کاهش دهد."

وی افزود: "همچنین انتظار می‌رود این پروژه تا سال ۲۰۳۰ به افزایش ۳۰ درصدی مسافران حمل‌ونقل عمومی در بعضی از خیابان‌های دبی کمک کند و به دلیل صرفه‌جویی در زمان سفر، نیاز به اتوبوس‌های اضافی را کاهش دهد."

کاهش پنج دقیقه‌ای زمان سفر با اتوبوس

الطایر خاطرنشان کرد: "اجرای طرح خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی موفقیت بزرگی است؛ چراکه زمان سفر هر اتوبوس را حدود پنج دقیقه کاهش می‌دهد و این موضوع باعث بهبود ۲۴ درصدی زمان سفر با اتوبوس می‌شود و رضایت مسافران اتوبوس و تاکسی را افزایش می‌دهد."

بهبود استانداردهای زندگی شهری

پیش از این، اداره راه و ترابری دبی، ساخت خطوط اختصاصی اتوبوس به طول ۱۱.۶ کیلومتر را تکمیل کرد که شامل یک خط مجزا برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در خیابان خالدبن‌الولید به طول ۴.۳ کیلومتر بود. این پروژه‌ها به بهبود استانداردهای زندگی شهری و افزایش نشاط مسافران حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دبی اتوبوس تاکسی وسایل نقلیه حمل و نقل عمان مسافران حمل و نقل عمومی راه اندازی خطوط خیابان شیخ زمان سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد

جنگ علیه غزه خسارات زیادی به استارباکس وارد کرده و از زمان تشدید تحریم، سهام آن بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش عربی پست، پس از تشدید تحریم جهانی این برند که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی رخ داد، سهام استارباکس که در بورس نیویورک فهرست شده، بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری آناتولی، بر اساس داده‌های شرکت استارباکس در وال استریت، نشان می‌دهد که از زمان گسترش تحریم‌های مردمی در اواسط نوامبر ۲۰۲۳، سهام ۳۱ درصد کاهش یافته است.

در همین راستا در پایان جلسه روز جمعه، قیمت سهام این شرکت به ۷۳.۱۱ دلار رسید نوامبر گذشته قیمت سهام استارباکس ۱۰۷.۱ دلار بود.

در پایان جلسه جمعه، نسبت به پایان جلسه پنج‌شنبه، سهام این شرکت با ۲.۴۳ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ رسید.

در بیانیه‌ای در آن زمان،  لاکسمن نراسیمهان، مدیر عامل شرکت استارباکس در بیانیه‌ای گفت: شرکت امروز در محیطی پر از چالش فعالیت می‌کند. اما نتایج این سه ماهه نشان دهنده قدرت برند، توانایی‌های ما یا فرصت‌های پیش رو نیست. 

به گزارش مجله آمریکایی «نیوزویک»، شایان ذکر است که استارباکس تنها شرکت معروفی نیست که در بحبوحه تحریم‌های مردمی ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سود ناامیدکننده‌ای را اعلام کرده است.

مک دونالد اخیراً کاهش ۰.۲ درصدی سود را اعلام کرده است که بخشی از آن به دلیل کاهش فروش در خارج از آمریکا است، زیرا این شرکت در برخی بازار‌ها نیز با تحریم مواجه است.

 مک دونالد همچنین به دلیل ارائه غذای رایگان به ارتش اشغالگر اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت. این شرکت به دلیل خالی ماندن شعبه‌های خود در مالزی، مجبور به تعطیلی آن‌ها گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی