Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:56:50 GMT

کارخانه ریسباف نقطه هدف ایجاد موزه بزرگ اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۳۵۲

کارخانه ریسباف نقطه هدف ایجاد موزه بزرگ اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اظهار کرد: اصفهان یک شهرموزه تاریخی است و وجود آثار و ابنیه و بافت‌های تاریخی و عرصه‌های ارزشمند و بی نظیر تاریخی و معماری که آراسته و مزین به انواع هنرهاست و همچنین وجود هنرها و صنایع دستی و سنتی بیشماری در این شهر که هنوز شمعشان فروغ و روشنی دارد گواه این ادعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این روزها فرونشست زمین به عنوان تهدیدی جدی مطرح است، افزود: این پدیده بناها و آثار تاریخی اصفهان و دیگر عناصر و جلوه‌های هنر و تاریخ اصفهان را که این شهر را همانند موزه‌ای ارزشمند درآورده در معرض تهدید قرار داده است.

نورصالحی با تأکید بر اینکه رونق بازار این هنرهای سنتی و صنایع دستی به جاری بودن آب حیات در رگ‌های این شهر وابسته است، ابراز امیدواری کرد که گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با همت و تلاش مضاعف همه مسؤولان در سطوح ملی و استانی با جریان پایدار آب زاینده‌رود بیش از پیش درخشش و تجلی داشته باشد.

کارخانه ریسباف نقطه هدف ایجاد موزه بزرگ اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به اهتمام مدیریت شهری بر ایجاد موزه بزرگ اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در برنامه سال ۱۴۰۱ شورا و شهرداری است و نیازمند حمایت و همراهی مسؤولان ذی‌ربط در کشور و استان است تا این موزه بی‌بدیل آنچنان که شایسته اصفهان است در این شهر ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه ریسباف که ثبت ملی شده و به عنوان آخرین بازمانده صنعت ریسندگی اصفهان حفظ شده به عنوان نقطه هدف برای ایجاد موزه در نظر گرفته شده است.

نورصالحی همچنین توضیح داد: در آخرین جلسه بین شورا و نمایندگان مجلس قرار شد با تلاش نمایندگان از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود که مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس و ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و پیگیری کردند.

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: هفته پیش نیز جلسه‌ای برگزار شد که بنده نیز حضور داشتم و مصوب شد طی ۲۰ روز از تاریخ آن جلسه که یک هفته آن گذشته این نقل و انتقال بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان مالک انجام شود تا با اهتمام شهرداری اصفهان و شرکت بازآفرینی شهری و استاندار و همه مسؤولان ملی و محلی عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان شروع شود و این یک یادگاری از این دوره باشد.

قانون جوانی جمعیت مورد غفلت قرار نگیرد

وی با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت مصادف با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در سال ۹۳ تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته این سیاست‌ها را ابلاغ فرمودند.

نورصالحی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم برنامه‌ریزی جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیتی، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه در حوزه آموزش، بهداشت، فرهنگ در راستای تحقق و عملیاتی شدن این سیاست‌ها گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته مجلس قانون حمایت از جوانی جمعیت را تصویب کرد که امیدواریم با وجود مشکلات این امر مغفول واقع نشود و این قانون و رویکرد جوانی جمعیت که شورا نیز در مصوبات خود به آن اهتمام داشته در کشور اجرایی شود.

هدفمندی یارانه‌ها اقدام بزرگ در حوزه اقتصاد

وی با اشاره به اقدامات اخیر دولت در زمینه اقتصادی مطرح کرد: از هفته گذشته اقدام جدی و شجاعانه‌ای از طرف دولت به مرحله اجرا گذاشته شد، سال‌ها همه دغدغه داشتند که یارانه‌ها به صورت هدفمند توزیع شود که این موضوع به عنوان یک اقدام بزرگ در اقتصاد ملی قلمداد می‌شد.

نورصالحی تأکید کرد: دولت در این امر اهتمام و جدیت به خرج داد، پیاده سازی سیاست‌ها کار سخت و دشواری بوده و نیازمند همکاری و همراهی مردم و اهتمام جدی همه مسؤولان دولتی است که امیدواریم با حمایت همه ارکان نظام و سران قوا همه موفق شوند و به خوبی و به نحوی که عدالت گستری ایجاب می‌کند این قانون و سیاست‌ها پیاده شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان موزه بزرگ اصفهان کارخانه ریسباف کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی شهر اصفهان موزه بزرگ اصفهان جوانی جمعیت ایجاد موزه رئیس شورای سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه‌های شارژ موتور و خودروهای برقی به‌صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گل‌ها و چهارباغ بالا نصب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه امضای قرارداد مشارکتی با مپنا با اشاره به امضای قرارداد راه‌اندازی و بهره‌برداری از دو ایستگاه شارژ خودرو و موتور سیکلت برقی بین شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری این کلان شهر بنا بر تاکیدات شورای اسلامی شهر، همچنین نیازهای ضروری شهر لازم شد تا در سال جاری تا حدودی از ساختار قبلی خود خارج شود و امروز سبد این سازمان بسیار متنوع است.

وی افزود: این سازمان جدای از مباحث ساختمانی، شرایطی را برای اجرای پروژه هایی همچون پروژه‌های درمانی، زیست‌محیطی و کاهش آلایندگی حمل‌ونقل، اتوبوس‌های برقی و موتورهای شارژی ایجاد کرده است تا سرمایه‌گذاران در این حوزه ورود کنند و ما بتوانیم این مهم را به طور مشارکتی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مباحثی که در کاهش آلایندگی نقش به سزایی دارد، استفاده از موتورها و خودروهای برقی در سطح شهر است، در این راستا سازمان سرمایه‌گذاری تلاش کرده است تا شرایط استفاده از این موتورها را در خصوص جانمایی ایستگاه‌های شارژ این وسیله نقلیه فراهم کند.

حیدری ادامه داد: قراردادی که در حال حاضر شهرداری اصفهان با شرکت مپنا در این خصوص منعقد کرده است، نخستین قرارداد مشارکتی در کشور با شهرداری اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های شارژ به صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گلها و چهارباغ بالا نصب می شود، همچنین سه نقطه دیگر در آینده مشخص و برای نصب این ایستگاه‌ها آماده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در جانمایی ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت و خودروهای برقی به دلیل اینکه همچون جایگاه‌های سوخت فضای قابل توجهی را اشغال می کند، مشکلاتی وجود دارد، از این‌رو باید برای قرار گیری این جایگاه‌ها در محل مناسب بررسی‌های لازم صورت گیرد.

حیدری با اشاره به تبلیغ ایستگاه های شارژ خانگی در پروژه‌های مشارکتی افزود: در مجموع اگر این پروژه‌ها راه‌اندازی شود، در کاهش آلایندگی های حاصل از وسایل نقلیه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به مهندسی خواسته پرداخته‌ایم، گفت: در حال حاضر در حوزه محیط زیست، کاهش آلایندگی و ریزگردها مشکلاتی داریم که برای رفع آن باید به سراغ مردم و سرمایه‌گذاران برویم تا بتوانیم این نیاز ضروری شهر را رفع کنیم.

کد خبر 749400

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان