Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@06:24:18 GMT

آخرین وضعیت رسیدگی به تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۹۴۵

آخرین وضعیت رسیدگی به تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات

نماینده نجف آباد در مجلس با بیان اینکه وزارت ارتباطات در حوزه تعهدات به کارکنان خود مرتکب دو تخلف قانونی شده،گفت:‌ تخلف اول عدم تبدیل وضعیت کارمندان ایثارگر وزارتخانه و تخلف دوم استنکاف از انتقال مستمری بازنشستگان وزارت ارتباطات به تامین اجتماعی است. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شکایت عده‌ای از کارکنان وزارت ارتباطات از مسئولان این وزارتخانه، گفت: وزارت ارتباطات در رابطه با تعهدات قانونی خود مرتکب دو تخلف آشکار شده است، یکی اینکه دو سال است که از تکلیف قانونی خود مبنی بر تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران شاغل در این وزارتخانه استنکاف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بر همین اساس شکایتی از سوی کارکنان وزارت ارتباطات به کمیسیون اصل نود ارجاع شده که هم‌اکنون در حال بررسی است و طبعاً پس از رسیدگی در این کمیسیون به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این مسئله‌ای دیگری که وجود دارد این است که در زمان واگذاری مخابرات و شرکت زیرساخت تلفن ثابت به بخش خصوصی، وزارتخانه طی قراردادی که با بخش خصوصی به امضا رسانده است، متعهد شده تا نیروهای بازنشسته وزارت ارتباطات را برای دریافت مستمری از صندوق خود به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی منتقل کند و در همین راستا همسان‌سازی حقوق آنها نیز اعمال شود که متاسفانه وزارت ارتباطات به این تعهد خود نیز عمل نکرده است. 

نماینده نجف آباد گفت: آنطور که بنده کسب اطلاع کرده‌ام کمیسیون اصل 90 و کمیسیون اجتماعی در حال بررسی این پرونده هستند و مجلس تا زمان احقاق حقوق کارکنان وزارت ارتباطات این موضوع را پیگیری خواهد کرد. 

به گزارش تسنیم، در نشست هفته گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونانش، مسئولان شرکت مخابرات ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران و  همچنین اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس برگزار شد، موضوع رسیدگی به شکایت کارکنان وزارت ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ابوالفضل ابوترابی کمیسیون اجتماعی وزارت ارتباطات ابوالفضل ابوترابی کمیسیون اجتماعی وزارت ارتباطات کارکنان وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر،امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود گفت: تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبرنوری است.

وی افزود: پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد کنند.

لاجوردی در پایان گفت: دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شوند.

کد خبر 6095441 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت