Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@00:41:29 GMT

جوکوویچ به رکورد هزار پیروزی در تنیس رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۰۴۱

جوکوویچ به رکورد هزار پیروزی در تنیس رسید

تنیسور صرب و مرد شماره یک جهان در ۳۴ سالگی به رکورد هزار پیروزی در دنیای تنیس رسید.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از خبرگزاری تاس، نواک جوکوویچ تنیسور صرب شماره یک جهان در مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس حرفه‌ای(ATP) در رم، کسپر رود از نروژ را شکست داد و به رکورد یک هزار پیروزی رسید. این دیدار با نتیجه‌های ۶ بر ۴ و ۶ بر ۳ به نفع جوکوویچ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب رود در جایگاه پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت. در دیدار نهایی جوکوویچ با استفانوس سیتسیپاس یونانی بازی خواهد کرد. جوکوویچ هزارمین برد دوران حرفه‌ای خود را در حالی به دست آورد که تنها ۲۰۳ باخت داشته است. این تنیسور صربستانی پنجمین تنیسور تاریخ شد که مرز ۱۰۰۰ برد را شکست.

در صدر بیش‌ترین برد متعلق به جیمی کانرز آمریکایی است که ۱۲۷۴ برد دارد  و پس از آن روجر فدرر سوییسی با ۱۲۵۱ برد در رده دوم است، ایوان لندل از چک با ۱۰۶۸ برد سوم است و رافائل نادال با ۱۰۵۰ برد جلوتر از نواک جوکوویچ قرار دارند. 

جوکوویچ ۳۴ سال سن دارد و ۲۰ قهرمانی در گرند اسلم‌ها را به نام خود به ثبت رسانده است. او ۹ بار قهرمان اوپن استرالیا، ۶ بار ویمبلدون، سه بار اوپن آمریکا و دو بار رولان گاروس شده است. در مجموع، این ورزشکار ۸۶ تورنمنت ATP را به دست آورده است.

هم‌چنین جوکوویچ دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ در بخش انفرادی است.

رقیب او کسپر رود ۲۳ ساله در رده دهم رنکینگ جهانی قرار دارد. او هفت عنوان ATP را در کارنامه خود دارد. بهترین نتیجه نروژی در گرند اسلم‌ها رسیدن به دور چهارم مسابقات آزاد استرالیا ۲۰۲۱ است.

بیش از ۵.۴ میلیون یورو به نفرات برنده در این رقابت اهدا می‌شود. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نواک جوکوویچ ، تنیس مسترز رم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نواک جوکوویچ تنیس مسترز رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا

پرونده رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲ غرب آسیا در بخش دختران با قهرمانی تیم ایران بسته شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از 12سال غرب آسیا که از سوم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود با قهرمانی تیم دختران کشورمان همراه شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیئت تنیس خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی دختران تنیسور در غرب آسیا
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا