Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی با موضوع بین المللی سازی دانشگاههای علوم پزشکی با رویکرد عدالت و تعالی نظام سلامت با حضورمسئولین حوزه سلامت و معاونین و مدیران، کارشناسان بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

دکترمحمد حسین نیک نام، مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت در این نشست اظهار داشت: تعاملات بین المللی از اولویت های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر اهمیت رسیدن به ادبیات مشترک بین مدیریت بین الملل ها دانشگاه ها و حوزه بین الملل ستاد وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: رعایت ملاحظات در تعاملات بین المللی شاید کمی کار را سخت تر کند اما می تواند از بروز بسیاری از حاشیه ها و مشکلات جلوگیری کند.

در ادامه این نشست، دکتر مهدی هنر دوست، مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه به تشریح شکل و محتوای کار در حوزه تشریفات پرداخت و گفت: کنشگر تشریفات امانتدار یک کشور، یک نظام و فرهنگ یک کشور است که در مراودات دیپلماتیک باید مواردی چون آداب لباس پوشیدن، انجام مذاکره، دانستن زبان و غیره در شکل کار را مد نظر قرار دهد.

وی سپس به شکل محتوای کار در تشریفات پرداخت و تاکید کرد: رسیدن به هدف نهایی سازمان نظیر انجام بهینه مراودات و ارتباطات، عرضه توانمندی ها و دریافت تفاضا و کسب اطلاعات لازم از کارهای محتوایی در تشریفات است.

هنردوست هماهنگی و انسجام بین مدیریت بین الملل دانشگاه ها با حوزه بین الملل ستاد و همچنین حوزه بین الملل ستاد و وزارت امور خارجه را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست، دکتر علی نمکی، مشاور و دستیار امور ویژه وزیر به اهم مسئولیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره جدید پرداخت و گفت: شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت دارای کمیته های مختلف بوده که یکی از این حوزه ها کمیته بین الملل است که باید تلاش کند که شاخص های نظام سلامت را با استفاده از ظرفیت های بین المللی بطور کمی و کیفی ارتقا بخشد.

در ادامه این نشست سه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اصفهان و تهران، به بیان فعالیت های بین المللی خود پرداختند.

کد خبر 5490304

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علی نمکی مرجعیت علمی سازمان امور دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دستیاری المپیاد علمی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی المپیاد دانشجویی وزارت بهداشت علوم پزشکی دانشگاه ها بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه