Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:18:20 GMT

رنگ کرونا در اردبیل همچنان آبی است/کل بستری‌ها ۱۳ بیمار

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۴۴۰

رنگ کرونا در اردبیل همچنان آبی است/کل بستری‌ها ۱۳ بیمار

علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد: کاهش آمار و تغییر وضعیت کرونایی در شهرستان‌ها ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون طی چند هفته اخیر است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۲۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۱۳ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بستری ۷ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خبر داد و گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران تحت نظر به صفر رسیده و مورد فوتی کرونایی در استان ثبت نشده است.

محمدیان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۴ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: روند درمان هفت بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های سرعین، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، نیر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس آباد، گرمی و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

مردم برای تزریق دز سوم و افزایش ایمنی هر چه سریع‌تر اقدام کنند

محمدیان به روند تزریق دز سوم واکسن کرونا در اردبیل اشاره کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال که ۴ ماه از تزریق واکسن سینوفارم یا برکت و ۶ ماه از تزریق واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا گذشته جهت تزریق نوبت سوم مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اهمیت تزریق به‌موقع واکسن کرونا بیش از پیش احساس می‌شود تا گرفتار ویروس نشویم در این راستا توصیه می‌شود افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند حتماً در ورود به کشور مورد معاینه و آزمایشات پزشکی قرار گیرند.

وی آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است‌.

کد خبر 5490354

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی نظارت و بازرسی ایلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز بیمارستان ها بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان صبح چهارشنبه در افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان استان اردبیل اظهار کرد: مدرسه همچون کارگاه جواهرسازی است چرا که معلمان در مدرسه به تولید علم، اندیشه و معرفت مشغول هستند و به سبب آن مسئولیت حفظ تمدن ایرانی اسلامی بر دوش آنان است.

وی ورزش فرهنگیان را عامل تزریق نشاط و شادابی به دستگاه آموزش و پرورش خواند و خاطرنشان کرد: تمکین کلید واژه بسیار مهمی است که انسان در میادین ورزشی با رعایت قوانین خاص هر رشته آن را تمرین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تمکین به قواعد ورزشی زمینه ساز تمکین به قواعد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی می‌باشد.

قاسمیان افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز میادین ورزشی، رقابت سالم و محترم شمردن رقیب است در حالی که همین موضوع حلقه گمشده رقابت های سیاسی می‌باشد و لازم است سیاسیون هم به این اخلاق ورزشی توجه داشته باشند.

در این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: بیش از ۳ هزار نفر از فرهنگیان استان اردبیل در مرحله منطقه ای این مسابقات شرکت کرده اند.

اکبر دهقانی نیا بیان کرد: مرحله استانی نیز با حضور ۵۵۰ نفر از همکاران در سه رشته فوتسال، والیبال و پینگ پنگ در طول هفته معلم برگزار می‌شود.

کد خبر 6093996

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • حس خوب حمایت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد