Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@22:22:52 GMT

تعزیرات: فروش اجباری و گرانفروشی را به ۱۳۵ گزارش دهید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۴۴۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از تخلفات تعزیرات، از مردم خواست در پی افزایش قیمت‌ها، تخلف فروشنده‌ها را با شماره‌گیری ۱۳۵ اطلاع‌رسانی کنند تا با آن برخورد شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو گفت و گو،‌ محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با برنامه "رویداد" اظهار کرد: تخلفات گزارش و رسیدگی می‌شود و بر اساس خبرها، کمبود کالا گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفنانی با وجود این که برخی اقلام از جمله روغن خوراکی و سرخ‌کردنی در فروشگاه‌های اینترنتی یافت نمی‌شود، نبود کالا در برخی فروشگاه‌ها را به دلیل ناهماهنگی دانست و مدعی شد از امروز مشکلی دراین‌خصوص وجود ندارد.

وی لزوم رعایت حقوق مردم توسط فروشنده‌ها را متذکر شد و گفت: اختلاف‌نظرهایی درباره کالاهایی که قبلاً قیمت خورده و تولید قبل بوده، وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی کالاها که در لیست افزایش قیمت قرار نداشتند ولی با افزایش روبه‌رو شدند، به‌عنوان تخلف گران‌فروشی رسیدگی می‌شود.

اسفنانی خطاب به کسبه و تولیدکننده‌ها گفت: برای کالاهایی که در قیمت اعلامی قرار ندارند، حق افزایش قیمت ندارند و اگر بناست این کالاها افزایش قیمت داشته باشند، باید با سازمان حمایت هماهنگ شود.

وی افزود: اگر قرار بر آنالیز قیمتی جدید باشد نیز از سوی سازمان حمایت اعلام شده و مبنای تعزیرات قرار خواهد گرفت.

اسفنانی گفت: قرارگاهی برای بررسی وضعیت تشکیل شده که از صبح تا عصر جلسه خواهد داشت و اگر احیاناً تخلفی وجود داشته باشد، شعب سیار در محل حضور یافته و صدور حکم می‌کند.

وی افزود: در ساعاتی که فروش مردمی اتفاق می‌افتد، گشت‌ها وارد عمل می‌شوند که در صورت مشاهده تخلفات حکم صادر گردد.

اسفنانی مهم‌ترین تخلف را گران و زیاد فروشی عنوان و عرضه کالای تقلبی، امتناع از عرضه، فروش اجباری و احتکار را از دیگر مصادیق تخلف برشمرد که با آن برخورد خواهد شد و مردم باید در صورت مشاهده با سامانه ۱۳۵ تماس بگیرند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل

علی رحیمی آذر گفت: پرونده گرانفروشی فروش سبزی به وزن ۳ هزار کیلوگرم در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.
او افزود: شعبه با تحقیقات لازم اتهام را محرز و متهم را به پرداخت ۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد. 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: این گزارش را بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پس از بازرسی از واحد صنفی تهیه و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو