Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان با شفافیت عملکرد شرکت‌های تعاونی و توسعه عمرانی استانی و شهرستانی موافقت کردند.

به گزارش ایران آنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۱ بخش الف طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، با الحاق عبارت«شرکت های تعاونی و توسعه عمران استانی و شهرستانی»به جزء ۵ این ماده با ۱۴۸ رأی  موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ردیف ۵ ماده ۱ طرح مذکور؛  کلیه موسسات خصوصی عهده دار خدمات عمومی ازجمله شامل مراکز و کانون های وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های نظام مهندسی، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون، موسسات اعتباری و شرکت های بیمه غیردولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و شرکت‌های تعاونی و توسعه عمران استانی و شهرستانی.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده عبارت مذکور  گفت: بسیاری از شرکت های توسعه عمران استانی و شهرستانی که با اموال عموم مردم تاسیس شده و مردم سهامداران آن هستند، و مجلس هم امتیازات ویژه به آنها داده، ریخت و پاش های عجیب و غریبی دارند و هیات های مدیره آن هیچ گزارشی ارائه نمی دهند، حتی برخی از گروه‌های سیاسی به دلیل ارتباط با مسئولان هیات مدیره این شرکت ها در مقر آنها فعالیت های سیاسی غیرمحسوس انجام می دهند.

وی افزود: این شرکت ها به حزب‌های خاموشی با درآمدهای عجیب و امتیازها و حقوق های بالای مدیران عامل تبدیل شده‌اند، بنابراین شفافیت عملکرد آنها ضروری است.

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون در موافقت با پیشنهاد مذکور بیان داشت: فعالیت ها و کنش های شرکت های تعاونی و توسعه ای عمرانی استان‌ها و شهرستان ها با توجه به اینکه براساس سهام عمومی تشکیل شده و فعالیت دارند، بر عموم مسائل استان و شهرستان تاثیرگذار است، لذا تصمیمات و هزینه کردهای آنها باید در معرض عموم قرار گیرد.


انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت های تعاونی و توسعه عمران استانی و شهرستانی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال گذشته بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات ۲ گانه سازمان عمران شهرداری اصفهان واقع در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است، اظهار کرد: این رقم بیشترین میزان تولید سالانه آسفالت طی ۵ سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تاکنون) بوده است.

وی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی میزان تولید آسفالت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزود: آسفالت تولید شده طی سال ۱۴۰۲ معادل بار ۱۶ هزار کامیون بوده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان مجموع ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال ۱۴۰۲ را بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید آسفالت توسط کارخانجات سازمان عمران شهرداری اصفهان تأثیر بسزایی بر کنترل قیمت این محصول استراتژیک در شهر اصفهان داشته است.

کد خبر 748330

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان