Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@15:51:07 GMT

بررسي علت حذف شدن برخي يارانه بگيران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۶۳۷

خبرگزاری آریا-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف برخی یارانه بگیران و دهک بندی‌ها در جلسه سران قوا مطرح و پیگیری شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، سلمان اسحاقی نماینده قائنات در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری ضمن تشکر از قالیباف به جهت مدیریت جلسات صحن گفت: ما در مجلس سه بازوی مشورتی اعم از مرکز پژوهش ها، کمیسیون‌ها و مشاوران تخصصی و انفرادی داریم، اما بدعت اشتباهی گذاشته شده که به رأی گیری نمایندگان آسیب می‌زند، کمیسیون‌ها یا دولت نمی‌تواند درباره پیشنهادات مطرح پیرامون طرح و لوایح نظری نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر تخصصی کمیسیون‌ها درباره پیشنهادات برای نمایندگان مهم است و آن را در رأی گیری مدنظر قرار می‌دهند.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر در مورد مسائلی که پیگیری می‌کنیم، اتفاقی به نام جراحی اقتصادی در کشور رخ داده، اما برخی موضوعات در این جراحی نادیده گرفته شده است. متاسفانه از دورترین روستا‌ها و نقاط حوزه انتخابیه تماس می‌گیرند و می‌گویند که یارانه شان قطع شده است، در حالی که قرار ما این بود ضمن حفظ قیمت‌های شهریور سال گذشته، جراحی اقتصادی انجام شود، اما این اتفاق نامبارک به شکل دیگری رخ داده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم خطاب به رئیس مجلس، پیشنهاد داد، کارگروه یا تیم جهادی‌ای را مدنظر قرار دهید تا بتواند دغدغه مردم را در کنار گرانی‌ها که در آینده می‌تواند تثبیت قیمت‌ها را داشته باشد، پیگیری کند. ضعیف‌ترین مردم جزو یارانه بگیران نیستند، لذا در کنار حمایت از دولت، ضروری است دولت را مکلف کنید در یک بازه زمانی تکلیف حق مردمی که اجحاف شده را تعیین و آن‌ها را مورد توجه قرار دهد.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده پیرامون نظر کمیسیون‌ها درباره پیشنهادات طرح و لوایح گفت: برخی پیشنهادات در کمیسیون مطرح نشده و نمایندگان در صحن علنی آن را بیان می‌کنند، لذا کمیسیون درباره آن نظری ندارد، کما اینکه ممتنع هم یک رأی است، بنابراین این موضوع وارد نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف یارانه برخی از مردم و گرانی‌های اخیر، یادآور شد: در رابطه با بحث دهک‌ها در نطق و تذکر یادآور شدم که این موضوع با جدیت دنبال می‌شود. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز موظف به پیگیری موضوع شده، روز گذشته هم در رابطه با همین بحث با شخص رئیس جمهور محترم جلسه‌ای داشتم و صحبت کردیم. این مسئله پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یارانه بگیران کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد