Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@02:05:56 GMT

«وسان» در کانادا رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۷۱۹

«وسان» در کانادا رونمایی می‌شود

یاسر خاسب در جدیدترین تجربه خود ویدئو پرفورمنس آرت «وسان» را همزمان با روز شاهنامه فردوسی، برای یک کمپانی هنری در کانادا اجرا می‌کند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یاسر خاسب درباره جدیدترین پروژه بین‌المللی خود گفت: از سال ۲۰۲۱ به دعوت یک کمپانی معتبر هنری در کانادا پروژه‌ای را که ترکیب چند هنر با هم است آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با ایران هنرمندانی از کشور‌های کانادا، مکزیک، اردن و روسیه نیز پروژه‌هایی را با این کمپانی تولید و اجرا می‌کنند.

وی توضیح داد: سال‌ها بر مبنای تحقیق، پژوهش و تجربه‌ی با ارزش در مسیر بی‌نهایت عمیق و جذاب «بدن اسطوره‌ای» گام برداشته‌ام. از این رو سوژه‌ای که انتخاب کردم بر مبنای «روایت اسطوره شناختی» بنای تاریخی طاق بستان کرمانشاه است و بر اساس این فضا ویدئو پرفورمنس آرت «وسان» را با همکاری کمپانی کانادایی تولید کردیم. هر کدام از هنرمندان کشور‌های دیگر هم طرحی بر اساس ایده ذهنی و زندگی یا ویژگی‌های کشور خود انتخاب کرده‌اند.

خاسب با اشاره به اینکه ۲ هنرمند کانادایی که یکی فیلمساز و دیگری گرافیست و مجسمه‌ساز هستند در کانادا ماکتی خاص از طاق بستان را ساخته‌اند، افزود: با تکنیک فراگیر دیجیتال و چندرسانه‌ای که در هنر تئاتر و سینمای حرفه‌ای جهان از آن استفاده می‌شود، گروه ما به اتفاق هم در استودیو کوروماکی و همچنین در طبیعت زنده تصاویری را ثبت و ضبط کرده، که این لحظه‌های فیزیکال روی بدنه اساطیر وسان پخش و اصل اجرا اتفاق می‌افتد.

این بازیگر، طراح و کارگردان یادآور شد: خروجی کار ما یک ویدئو پرفورمنس ۱۳ دقیقه‌ای است و در روز ۲۵ اردیبهشت، همزمان با یادروز شاهنامه فردوسی بزرگ در کانادا رونمایی می‌شود. به امید خدا قصد داریم برای به نمایش در آمدن این اثر در ایران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

وی درباره دیگر فعالیت‌های تازه خود نیز گفت: پیش از این در نخستین جشنواره ملی پانتومیم در شهر زنجان به همراه دیگر هنرمندان عزیزمان به عنوان داور حضور داشته و ورک‌شاپ برگزار کرده و همچنین برای برپایی کارگاه آموزشی «بدن دیوانه» در جشنواره بین المللی تئاتر کردی به سقز سفر کرده‌ام. همچنین قرار است در برنامه موسیقیایی «شهپرنامه» نیز که همزمان با بزرگداشت روز فردوسی در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود نیز پرفورمنس بداهه ۱۰ دقیقه‌ای بر مبنای «رستم و سهراب» اجرا کنم.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینمای ایران سینما و تئاتر پروژه فیلمبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی

علی محمد زنگانه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان گفت: حدود نیمی از جمعیت استان مرتبط با جامعه کارگری است و براین اساس هر گونه برنامه ریزی در این زمینه زندگی تعداد قابل توجهی از شهروندان را متاثر می‌کند.

زنگانه افزود: جامعه کارگری استان در رویداد‌های مختلف ثابت کرده است که بصیرت و هوشیاری زیادی دارد و باید با ایجاد یک هیئت اندیشه ورز کارگری، مسائل این بخش مورد بررسی مستمر قرار گیرد.

او گفت: باید با تداوم افزایش بازرسی از کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار را در استان کاهش دهیم و تقویت امنیت محیط کار از اولویت‌های اساسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...