Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@20:05:39 GMT

هم‌افزایی پررنگ نهادهای فرهنگی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۸۳۴

هم‌افزایی پررنگ نهادهای فرهنگی اصفهان

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم افزایی در بین نهادهای فرهنگی استان اصفهان پررنگ‌تر است زیرا عناصر و شاخص‌های برجسته و خوش ذوق فرهنگی در این استان وجود دارند که مسائل فرهنگی را راهبری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد هاشمی امروز – یکشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی این شهر، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از جابه‌جایی‌ها از سر ناکارآمدی نیست بلکه برای تجدید قوا و نو شدن ریل یک ناوگان است و ناقض و نافی تلاش‌های خدمت پیشین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو از خدمات مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اخلاص ایشان و کارهایی که در مدت مدیریت خود در مجموعه ارشاد کردند سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: حکمی که به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابلاغ شده ۱۲ بند دارد که با توجه به اقتضای استان اصفهان، دو نکته از میان این بندها مورد تاکید ویژه است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی، مورد توجه فعالان فرهنگ، هنر و رسانه این استان است، تصریح کرد: به صورت کلی در مجموعه امروز حاکمیت فرهنگی کشور هم‌افزایی و هم‌سویی وجود دارد که هم فرصت و هم تهدید است. تهدید به این دلیل که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود بدهکار مردم و اهالی فرهنگ و رسانه هستیم.

وی ادامه داد: هم افزایی در بین نهادهای فرهنگی استان اصفهان پررنگ‌تر است زیرا عناصر برجسته و خوش ذوق فرهنگی در این استان وجود دارند که مسائل فرهنگی را راهبری می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: مجموعه سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما، جبهه فرهنگی انقلاب و نهاد کتابخانه‌ها و سایر مجموعه‌ها فرصت طلایی برای اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید با هم‌افزایی، هم‌گرایی، ایجاد کارگاه، قرارگاه و ستاد اقدام فرهنگی مشترک از این ظرفیت‌ها استفاده شود. همچنین از ظرفیت قانونی شورای فرهنگ عمومی در این مسیر بهره بیشتری برده و استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: مساله کادریابی و کادرپروری و کادرسازی اولویت اول و دوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در همین رابطه ظرفیت‌های انسانی خوبی در استان اصفهان وجود دارد.

به گفته وی، از ابتدای انقلاب تاکنون ظرفیت مراکز فرهنگی و هنرمندان به نامی در استان اصفهان ایجاد شده که در ایران کم نظیر هستند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: ظرفیت‌هایی مانند هنرستان هنرهای زیبا و مراکز تربیتی مختلف در این استان وجود دارد. امیدواریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دو حوزه مورد تاکید اهتمام کنند و همه مدیران و دست اندرکاران فرهنگی استان کمک کنند تا فرهنگ و رسانه استان رونق تازه و جان دوباره بگیرد.

به گزارش ایمنا، اصغر آذربایجانی در این نشست بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان‌علی معتمدی مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر شد.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی مدیر کل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان می‌توان به عضویت شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان، قائم مقام صداوسیمای استان اصفهان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اصفهان و مدیر مسئولی خبرگزاری ایمنا اشاره کرد.

کد خبر 575188

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان وزارت ارشاد تكريم و معارفه فرهنگ هنرمندان رسانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم افزایی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود