Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  «عبدالملک العجری» عضو هیئت ملی مذاکره‌کننده انصار الله یمن می‌گوید که ائتلاف متجاوز سعودی از ابتدا به بهانه‌های مختلف مانع از بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء شد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المسیره»، تصریح کرد: اکثر کشورهای جهان با گذرنامه‌های صادر شده از استان های مختلف جمهوری یمن سروکار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاملا مشخص است که کشورهای متجاوز می خواهند مانع هرگونه منافع مردم یمن شوند. ذینفعان بازگشایی فرودگاه صنعاء دانشجویان و بیماران هستند اما آن‌ها مانع از بازگشایی فرودگاه می‌شوند.

این مقام یمنی توضیح داد که نهادهای وابسته به مزدوران متجاوز از سوی قدرت‌های خارجی تشکیل شد. سعی کردیم خویشتن‌داری کنیم، تا مسئله کشورهای متجاوز برای همه روشن شود، اما موانع همچنان پابرجاست. سازمان ملل باید هر چه زودتر پروازهای قبلی و از دست‌رفته را جبران کند تا آتش بس حفظ شود.

وی تصریح کرد که سازمان ملل متحد و کشورهای متجاوز مسئول مانع‌تراشی در مسیر آتش بس هستند. ائتلاف متجاوز می‌خواهد اقدامات نظامی را متوقف کند تا کشورهایشان بمباران نشوند و سپس یمن را زیر واقعیت بحران نگه دارند تا اوضاع از درون منفجر شود. کشورهای متجاوز  تا به این لحظه، هرگز جدیت خود را برای صلح نشان نداده‌اند و از رنج مردم یمن لذت می‌برند.

العجری توضیح داد: ما برای کاهش درد و رنج مردم یمن با آتش بس موافقت کردیم، اما عملکرد طرف مقابل، موید درستی موضع ما در خصوص  رفع محاصره است. مزدوران دشمن، در خصوص محاصره دارای قدرت تصمیم‌گیری نیستند و کشورهای متجاوز، حتی اگر مزدوران خود را در صف مقدم مقابله و تجاوز قرار دهند، خود مسئول تصمیم‌گیری در این خصوص هستند.

وی افزود: موافقت با توافق آتش‌بس به منظور قطع راه در برابر بهانه‌های متجاوزان بود که ادعا می کردند صنعاء درخواست های صلح را رد می‌کند. توافقنامه آتش بس مانند آزمونی برای مقاصد کشورهای متجاوز عمل کرد و نادرستی فراخوان‌های آن‌ها برای صلح را آشکار کرد.

به گفته این مقام یمنی؛ جامعه بین‌الملل در جلوگیری از ورود مشتقات نفتی و مواد غذایی به یمن شریک است. عملکرد سازمان ملل ناامید کننده است و ما انتظار نداشتیم که در زمان اجرای آتش‌بس، قادر به حمایت از آن نباشد. سازمان ملل متحد، طرفی نیست که بتواند بر هیچ توافق سیاسی نظارت داشته باشد.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از و به فرودگاه صنعاء خبر داده بود. 

در چنین شر ایطی در حالی که برقراری پرواز در فرودگاه صنعاء یکی از شروط آتش بس موقت در یمن بوده است، اما ائتلاف سعودی، طبق معمول با کارشکنی در آتش‌بس، از دادن مجوز برای پرواز خودداری کرده است. 

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز چند روز پیش تصریح کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان در حال نقض آتش‌بس در این کشور است.

وی تاکید کرد که از زمان اجرایی شدن آتش‌بس، ائتلاف متجاوز اجازه نمی‌دهد هیچ هواپیمایی وارد صنعاء شود و از ورود کشتیهای حامل سوخت نیز به بندرگاه الحدیده جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: انصارالله آتش بس یمن ائتلاف سعودی کشورهای متجاوز ائتلاف متجاوز سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست