Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@06:10:35 GMT

بوی اختلاف در خیابان غذای کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۵۰۰۴

بوی اختلاف در خیابان غذای کرمانشاه

یکسالی می شود که خیابان «سراب قنبر» در کرمانشاه با بیش از 30 غرفه عرضه غذاهای سنتی و فست فود، عطر و بوی متفاوتی گرفته و جای خود را بعنوان خیابان غذا در میان شهروندان و گردشگران باز کرده است.

روزنامه ایران: اما حالا به گفته سرمایه‌گذار این پروژه با نصب یک بنر از سوی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه که نشان از تعیین زمان برای توقف فعالیت خبر می‌دهد، این فعالان را دچار تشویش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرداری علت این اقدام خود را عدم اجرای تعهدات توسط سرمایه‌گذار و خطرآفرینی سازه‌ها در محل خیابان غذا عنوان کرده این در حالی است که سامان احمدی سرمایه‌گذار این طرح این موضوع را کذب می‌خواند.


به همین منظور طی تماسی با شهردار منطقه چهار کرمانشاه که نه تنها استقبال خوبی در پاسخگویی نداشت و بلکه با لحن تند وبا قطع کردن گوشی از جواب دادن طفره رفت به سراغ سخنگوی شهرداری کرمانشاه رفته که در نهایت با ارسال نقل قولی از شهردار منطقه چهار کرمانشاه پاسخ دادند.
همایون نوری در پاسخ به عملکرد شهرداری و دادن اولتیماتوم 48 ساعته گفته است: متأسفانه سرمایه‌گذار پروژه به تعهدات خود عمل نکرده و ما هم یک اولتیماتوم داده‌ایم که اگر به تعهداتش عمل نکند باید ظرف 48 ساعت غرفه‌ها تعطیل شوند که بیشتر جنبه اخطار دارد. از جمله مهم‌ترین این تعهدات بحث پیاده راه ماندن خیابان غذا است، این خیابان در اصل «پیاده راه غذا» است و باید طوری باشد که مردم بتوانند براحتی در آن مسیر تردد کنند.


نوری افزود: متأسفانه سرمایه‌گذار پروژه با گذاشتن حوضچه و گلدان و سطل زباله و... عملاً مسیر پیاده راه را مسدود کرده و رهگذرانی که قصد خرید از خیابان غذا را ندارند، به ناچار باید وارد محدوده خیابان شوند که بسیار خطرناک است. آن قسمت از خیابان به لحاظ توپوگرافی پیچ خطرناکی دارد و خودروها هم سرعت بالایی دارند و عبور رهگذران از آن قطعاً موجب افزایش تصادف می‌شود.


شهردار منطقه چهار با بیان اینکه از طرفی برخی سازه‌های خیابان هم هنوز تکمیل نشده و فضای پشت و منظر خیابان هم باید اصلاح شود که سرمایه‌گذار به هیچکدام از این تعهدات خود عمل نکرده است اظهار داشت:در همین راستا اولتیماتوم داده شده تا سرمایه‌گذار سریعاً در این زمینه اقدام کند و صحبت‌هایی هم با سرمایه‌گذار صورت گرفته و قرار است جلسه مشترکی امروز و فردا برگزار شود که موارد مشکل آفرین خیابان غذا هرچه سریع تر برطرف شود. ما هم خواهان تعطیلی خیابان غذا نیستیم و این خیابان تعطیل نمی‌شود و تنها می‌خواهیم مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده، مرتفع شود.
این مسئول بیان کرد: سرمایه‌گذار پروژه پیاده راه غذا که قرار بود 12 سال بهره‌برداری از این طرح را به عهده داشته باشد، با وجود تذکرات کتبی، شفاهی و حضوری توجهی به تعهدات و منطقه ندارد. از طرفی هر مشکلی در آن منطقه ایجاد شود عموم مردم مسئول آن را شهرداری می‌دانند و شهرداری باید پاسخگو باشد.


شهردار منطقه چهار کرمانشاه تصریح کرد: لذا شهرداری منطقه چهار 24 ساعت فرصت داده که غرفه‌ها جمع‌آوری شوند و چنانچه غرفه‌ها در موعد مقرر جمع‌آوری نشوند، این مکان را مسدود و تعیین تکلیف می‌شود.

شهرداری منطقه تعهداتش را اجرا نکرده است


از سوی دیگر سامان احمدی سرمایه‌گذار طرح خیابان غذا در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: در سال 1398 طی فراخوانی از سوی شهرداری ما در این مناقصه شرکت کرده و برنده آن شدیم و خوشحال بودیم که برای این شهر و استان زیبا که قابلیت زیادی برای شناساندن جاذبه‌های گردشگری به دیگر مناطق داخل و خارج از کشور دارد گامی برمی داریم. با اشتیاق اقدام به سرمایه‌گذاری که بالغ بر 10 میلیارد تومان بود انجام دادیم و تا الان این طرح را با موفقیت و با تمام مجوزهای قانونی که از سوی شهرداری مرکز و میراث فرهنگی کسب کردیم کارمان را شروع و ادامه داده‌ایم و خوشبختانه نه تنها استقبال خوبی طی این چند سال از سوی مردم شده بلکه یکی از اتفاقات خوبی که افتاد ثبت شدن شهر تنوع غذا در یونسکو بود که وجود این خیابان در آن بی‌تأثیر نبود.


وی با ابراز تأسف از بی‌مهری و سنگ‌اندازی که بی‌علت در ادامه راه برسر راهشان از سوی شهرداری منطقه چهار قرار گرفته است افزود: قرارداد ما با شهرداری مرکز استان کرمانشاه به‌عنوان متولی این پروژه است و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌عنوان ناظر بر طرح تمامی مجوزهای قانونی و موافقت اصولی برای اجرای این طرح را صادر کرده‌اند و حالا پس از این همه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای 30 خانوار که طی دهه اخیر بیشترین کارآفرینی در این شهر محسوب می‌شود، شهرداری منطقه چهار بدون اینکه این طرح به آن مربوط باشد اقدام به نصب یک بنر از روز پنجشنبه گذشته در خیابان غذا کرده و مهلت 24 ساعته برای تعطیلی داده است در حالی که هیچ وجهات قانونی ندارد و ما همچنان به کار خودمان ادامه می‌دهیم چون قرار داد ما با شهرداری مرکز است و در صورت هرگونه خلافی باید از سوی شهرداری کل به ما ابلاغ شود که تا این لحظه هیچ‌گونه نامه‌ای ابلاغ نشده است.


وی با بیان اینکه طی این سال‌ها حتی شهرداری به تعهدات خود که دادن آب و برق به این فضا است عمل نکرده است بیان داشت: حتی طی این مدت نظافت این خیابان را خودمان انجام می‌دهیم و حالا متأسفانه به‌دلیل اختلافات شهرداری و شورای شهر و مسائلی که میان آنان در دوره ریاست قبل در شهرداری وجود داشته است ما در این میان باید ضربه بخوریم بدون هیچ دلیلی سرمایه و چشم امید کارکنان که بعد سال‌ها صاحب شغل شده‌اند به فنا برود.


این سرمایه‌گذار با اشاره به اینکه یکی از علت‌های ایجاد این اعتراض وجود باغداران خیابان سراب قنبر است خاطرنشان کرد: درهای ورودی باغ‌های باغداران این خیابان قبل از فعالیت راسته غذا در خیابان سراب قنبر در سمت دیگری واقع شده بود که طی سال‌های اخیر و در زمان شهردار اسبق به‌دلیل تعریض پیاده روها و پهن کردن خیابان سراب قنبر باغداران ترجیح دادند در باغ هایشان به این خیابان باز شود تا منفعت بیشتری عایدشان شود اما با اجرا شدن این طرح عملاً درهای جدید مسدود شد و این به مذاق آنان ظاهراً خوش نیامده است و همین عامل گویا دلیلی برای تخریب این پروژه است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منطقه چهار کرمانشاه شهرداری منطقه چهار شهردار منطقه چهار سوی شهرداری سرمایه گذار خیابان غذا پیاده راه سراب قنبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه

مسائل مختلفی این روز‌ها بر تحولات منطقه سایه انداخته است. اما در این بین می‌توان به سه مساله که به نظر می‌رسد تاثیر بیشتری بر تحولات منطقه دارند، اشاره کرد. یکی از این مسائل تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و کاناداست که موجی جهانی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سیاست‌های آمریکا ایجاد کرده است. تاثیر اعتراضات دانشجویی به حدی است که مقامات آمریکایی نمی‌توانند، بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنند. به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا نیز به مهم واکنش نشان داده است. 

‌نباید فراموش کرد که تحت تاثیر اعتراضات دانشجویی و مردمی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اقدامات مناسبی نیز در برخی کشور رقم خورد است. برای نمونه اعتراضات در ترکیه سبب شد، مقامات این کشور تصمیم بگیرند تا روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کنند. علاوه بر این کلمبیا نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته است.
مساله دوم که تحولات منطقه تحت تاثیر آن قرار دارد، عملیات «وعده صادق» است. برای نمونه این اقدام ایران واکنش آمریکا و متحدانش را در پی داشته است و اثرات آن را در سفر وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه و تحرکات مربوط به آتش‌بس می‌توان دید. افزون بر این گروه‌های مقاومت نیز در سایه عملیات وعده صادق اقدامات گسترده‌تر و جدی‌تر را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده‌اند. برای نمونه یمنی‌ها وارد چهارمین مرحله از برنامه‌های‌شان برای حمایت از مردم غزه شده و اعلام کرده‌اند که حوزه عملیاتی آن‌ها به مدیترانه نیز گسترش پیدا کرده است. حزب الله لبنان نیز این روز‌ها مراکز جدی‌تری را مورد حمله قرار می‌دهد. 

در این بین مسائل داخلی رژیم صهیونیستی را باید سومین مساله‌ای دانست که این روز‌ها روی تحولات منطقه سایه انداخته است. به عبارت دیگر موج استعفا‌هایی که رژیم صهیونیستی با آن رو به رو است در کنار گسترش تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو از دیگر مسائلی است که این روز‌ها روی تحولات منطقه تاثیر گذار است.

‌در این بین اظهار نظر‌ها درباره برقراری آتش بس نیز بیش از گذشته منتشر می‌شود و می‌توان گفت احتمال برقراری آتش بس در حدود ۲۱۰ روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد این روز‌ها بیشتر است. اما توقف جنگ برای نتانیاهو به معنای سقوط و شکست در جنگ است. در واقع این روز‌ها آمریکایی‌ها در حال بررسی این مساله است که بین بنیامین نتانیاهو و برقراری آتش بس کدام یک را انتخاب کنند؟
این در حالی است که در این شرایط حماس توانمندتر از گذشته در‌صحنه مذاکرات غیر مستقیم ظاهر شده است و پذیرش آتش بس به معنای پیروزی حماس و مقاومت است. این مساله نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در عرصه دیپلماسی نیز بسیار ضعیف است.

دیگر خبرها

  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!