Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@01:26:41 GMT

(عکس) جزئیاتی از نحوه زایمان یوزپلنگ‌ها و علت فوت یک توله

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۵۲۰۷

(عکس) جزئیاتی از نحوه زایمان یوزپلنگ‌ها و علت فوت یک توله

دامپزشک معالج ایران و توله‌های یوز با انتشار تصاویری از لحظه به دنیا آمدن توله‌های یوز با انتقادات وارده به تیم مراقبت از توله‌های یوزپلنگ ایرانی واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته دامپزشک مشاور سازمان نجات حیوانات در گفت‌وگویی مدعی شده بود که تیم مراقبت از توله‌های یوزپلنگ و جراح "ایران" یوزپلنگ ماده قبل از این یوزپلنگ را از نزدیک ندیده بودند و این اولین برخورد و تماس آن‌ها با یوزپلنگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفته بود که علت نپذیرفتن توله‌ها توسط مادر این است که توله یوز‌های ایران در زمان سزارین بدون دستکش لمس شده‌اند و گرفتن بوی انسان باعث شده مادر فرزندانش را نپذیرد.

در پاسخ به این اظهارات، دکتر بهرنگ اکرامی، دامپزشک و جراح یوزپلنگ‌های پارک ملی توران در صفحه اینستاگرام خود تصاویری را از لحظه به دنیا آمدن یوز‌ها منتشر کرد که نشان می‌دهد برخلاف این ادعا یوزپلنگ‌ها از همان ابتدا با دستکش لمس شده‌اند.

وی ضمن انتشار این تصاویر در صفحه خود نوشت:

اینکه "سزارین بدون دستکش و لمس توله‌ها علت نپذیرفتن آن‌ها توسط مادر است"؛ توهمات و شایعه‌پراکنی یک همکار دامپزشک است. انتقاداتی از جمله این که تا به حال یوزپلنگ ندیده‌ایم و در شیردهی اشتباه کرده‌ایم در حالی مطرح می‌شود که "ایران" سالم است و ۲ هفته دیگر نیز بخیه‌های آن برداشته می‌شود. توله‌ها نیز چشم باز کرده، وزن گرفته و سرحال‌اند. کادر یوز ندیده بچه‌های همین کشورند و با افتخار وقت خود را برای این توله‌ها می‌گذارند.

جای بسی تأسف است که مسائلی از جمله عدم درستی درمان پس از سزارین در یوزپلنگ‌های ایران، سزارین زودرس و ناقص بودن توله‌ها در اثر آن، توسط یک ایرانی در رسانه‌های خارجی مطرح شده و این شخص بدون آگاهی کامل و عدم حضور در زمان عملیات به راحتی با حیثیت و دستاورد‌های علمی کشور خود بازی می‌کند. این شخص که به قول خود چندین سال با بهترین متخصصان دنیا کار کرده، موفقیتی به جز ایجاد ناکارآمدی دو یوزپلنگ نر و ماده نداشته است و در حال حاضر در حال تخریب حیثیت ملی خود بدون در دست داشتن مستندات علمی است.

دامپزشک یوز‌ها همچنین از تهیه یک مستند توسط سازمان محیط زیست که مراحل تولد یوز‌ها را مرحله به مرحله و به شکل فنی و علمی برای عموم مردم نمایش می‌دهد، خبر داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: یوزپلنگ ایرانی توله های یوز یوزپلنگ ها توله ها یوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس

پژمان قراییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: زایمان مادر باردار با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) شهرستان دامغان داخل منزل با موفقیت انجام شد.

وی افزود: به دنبال تماس مددجو، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) به محل اعزام و زایمان با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی در منزل انجام شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: مادر و نوزاد دختر با حال عمومی خوب به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان منتقل شدند.

کد خبر 6088889

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند