Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم برزنونی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با اشاره به تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی در فصل برداشت محصولات پاییزه اظهار کرد: عمده ماشین برداشت برای محصولات پاییزه همچون غلات و کلزا کمباین می­باشد که در بهمن ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌­های لازم برای فصل برداشت انجام شده است در واقع در فصل انجام برداشت با کمباین پروس‌ه­ای با عنوان معاینه فنی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کمباین­‌ها یک تا سه مرحله بازدید می‌­شود نواقص به کمباین‌داران گوشزد و آنها باید نسبت به رفع نواقص اقدام کنند تا برگه معاینه فنی صادر شود.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد:کمباین‌دارانی که برگه معاینه فنی ندارند در طول دوره برداشت نمی­‌توانند سوخت مورد نیازشان را تأمین کنند در واقع این‌امر به دلیل کاهش ریزش محصولات انجام می‌­شود.

* فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ کمباین در گلستان/ میزان ضایعات کمباین­‌های گلستان ۴ درصد است

برزنونی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۸۰۰کمباین در استان فعالیت می‌­کنند، گفت: بخشی از کمباین­‌ها قبل از برداشت اقدام به مهاجرت به جنوب غرب کشور برای مشارکت به برداشت محصولات می­‌کنند بعد به گلستان باز می­‌گردند و مجدد به استان‌­های خراسان، سمنان، البرز و چند استان دیگر می­‌روند.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم،کلزا و جو در طول یک‌بازه زمانی کمتر از یک‌ماه برداشت‌ می­‌شوند و فشار زیادی هم به کشاورز و هم به مجموعه جهاد کشاورزی وارد می­‌شود بنابراین  اولین ناظران به کاهش ضایعات محصولات کشاورزان هستند در واقع کشاورز باید چند روز قبل از موعد برداشت از مزرعه بازدید و تاریخ دقیق برداشت را  شناسایی و در انتخاب کمباین دقت کنند.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان با تأکید بر انجام کشاورزی حفاظتی گفت:با توجه به اینکه بحث ریزگردها از شمال استان خودش را نشان می­‌دهد کشاورزان بعد از برداشت تلاش به انجام کشاورزی حفاظتی کشت مستقیم روی محصول و حفاظت از بقایای گیاهی بر سطح خاک داشته باشند تا از فرسایش خاک و آلودگی هوا جلوگیری شود و آتش زدن بقایای گیاهی در استان را نداشته باشیم.

برزنونی افزود: میزان ضایعات کمباین­‌های گلستان چهار درصد است که درجه سبز قابل قبول محسوب می­‌شود.

انتهای پیام/ ۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: معاینه فنی کمباین داران تأمین سوخت کاهش ریزش محصولات فصل برداشت گلستان رئیس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان