Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:10:28 GMT

سیره شهدای مدافع سلامت برای پزشکان جوان تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۶۱۷۲

سیره شهدای مدافع سلامت برای پزشکان جوان تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ناصری، ظهر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد هشتمین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور ضمن تقدیر از تلاش‌ها و همت دانشگاه علوم پزشکی یزد برای برگزاری کنگره شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: امیدواریم یزد بتواند همچون همیشه در اجرای این برنامه در کشور سرآمد و الگو باشد و بتواند کارهای تاثیرگذاری انجام دهد که موج تاثیرگذاری آن در لایه های مختلف جامعه نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره تاکید کرد و گفت: شهدای مدافع سلامت و شهدای راه سلامت باید به همه مردم معرفی شوند و امیدواریم این مهم با همت اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدی مدافع سلامت محقق شود.

ناصری بیان کرد: وصایای این شهدا، خاطرات آنها و خاطرات خانواده و همکاران آنها باید با شیوه های خلاقانه به مخاطبان ارائه شود تا در اذهان باقی بماند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این خاطرات و شیوه و منش کاری این شهدا باید حداقل در دانشگاه های علوم پزشکی بیان شود تا بتوانیم روحیه ایثارگری را در پزشکان جوان نیز تقویت کنیم.

خطیبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد یادواره شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: این ستاد از سال ۱۳۹۰ فعالیت آغاز شده و هر سال حداقل یک یادواره شهدا برای شهدای حوزه بهداشت و درمان و شهدای مدافع سلامت برگزار شده است.

لزوم ارائه برنامه های جدید و خلاقانه برای کنگره شهدای مدافع سلامت

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این مراسم اظهار داشت: کادر پزشکی در این دو سه سال اخیر جانفشانی کردند و با این جانفشانی ها امروز شاهد افول این بیماری منحوس در جامعه هستیم و این اتفاق رخ نمی داد مگر با ایثاری که پزشکان در این عرصه داشتند.

محمدصالح جوکار عنوان کرد: حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم مصداق خدمت به مردم آن هم از نوع صادقانه و خالصانه آن و سفارش خداوند متعال است.

وی بیان کرد: امروز بر ما لازم است که مراتب تقدیر و تجلیل خود را از جایگاه چنین افراد مخلصی در جامعه داشته باشیم و اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما تداوم پیدا کند، باید از شهدا تجلیل شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر لزوم انجام کارهای نو در حوزه بزرگداشت شهدا افزود: تحقق این امر نیازمند همفکری و هم اندیشی است تا بتوانیم برنامه ای رقم بزنیم که برای نسل امروز جذاب و برای آنها تاثیرگذار باشد.

وی از حمایت‌های آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در برگزاری دوره های مختلف این یادواره قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در کل کشور ۳۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران، خدمه بیمارستانها، بهیاران و سایر کادر پزشکی در اثر کرونا جان خود را از دست دادند که این تعداد در استان یزد ۹ نفر بوده که نام ۶ نفر از آنها در جرگه شهدا به ثبت رسیده است.

کد خبر 5490567

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی نظارت و بازرسی شیراز ایلام شهدای مدافع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی  و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.
وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.
این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.
دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.  
آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.
وی گفت: تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است  و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است.  
پیش از این نیز شورای سیاست گذاری  و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود