Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۳۹ درصد از خوابگاه های مجردی بسیار فرسوده و۴۴ درصد از این خوابگاه ها نیازمند بازسازی ضروری و ۱۷ درصد نیز شرایط قابل قبولی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از مسائل مهم در بحث دانشگاه ها و مراکز آموزشی تامین خوابگاه های دانشجویی به خصوص در کلانشهر ها کمبود زمین و حتی گرانی مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه برخی ار خوابگاه های دانشجویی نیازمند بازسازی و برخی دیگر باید دوباره ساخته شوند تا خوابگاه مناسب و ایمن تری در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

خوابگاه های دانشجویی به نوعی خانه دوم دانشجویان است و از این نظر باید یک مکان مناسب برای اسکان دانشجویان باشد تا آنها در محیطی خوب مشغول به گذراندن دوران دانشجویی و تحصیل علم باشند.

حمید رضا اشراقی مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۳۹ درصد از خوابگاه های مجردی بسیار فرسوده و۴۴ درصد از این خوابگاه ها نیازمند بازسازی ضروری و ۱۷ درصد نیز شرایط قابل قبولی دارند. در حال حاضر ۷۶ درصد از خوابگاه ها وضعیت ملکی داشته و در اختیار دانشگاه ها است، ۱۰ درصد از خوابکاه ها استیجاری،۹ درصد مشارکتی و ۵ درصد از خوابگاه ها نیز خودگردان هستند.

او افزود: در حال حاضر ۸۱۹ سوئیت خوابگاه ویژه متاهلان داریم که ۱۷٠٠ دانشجوی متاهل در این خوابگاه ها در سراسر کشور ساکن هستند. با توجه به قانون جوانی جمعیت نیازمند خوابگاه های جدید متاهلی در کشور هستیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت برنامه ریزی برای ساخت ۱٠٠٠ واحد سوییت متاهلی انجام داده است و ۳۷۹ واحد خوابگاهی در حال بهسازی و ساخت است که ۱٠ تا ۷٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اشراقی گفت: با توجه به ورود دانشجویان جدید از مهرماه نیازمند تامین خوابگاه مجردی در سراسر کشور هستیم. در حال حاضر ۸۴٠٠٠ نفر ساکن خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور داریم.

به گفته مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، در یک طرح مشترک با وزارت علوم، ساختمان های مسکن ملی برای تامین خوابگاه های دانشجویی استفاده کرده اند.

او اعلام کرد که در دوران شیوع بیماری کرونا در حدود ۳۵ درصد از دانشجویان بالینی و بیمارستان ها در خوابگاه ها ساکن بودند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خوابگاه های دانشجویی درصد از خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آغاز هفته بیست‌ویکم لیگ امارات، امروز (جمعه) اتحاد کلبا به مصاف النصر رفت و در شرایطی که ۲ بر صفر از حریف خود جلو بود، در نهایت به تساوی ۲-۲ رضایت داد. اتحاد کلبا با این نتیجه ۲۱ امتیازی شد و در رده دهم جدول قرار گرفت. نکته مهم این بازی درخشش دوباره مهدی قایدی بود که طی هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیمش داشته است.

درخشش ادامه‌دار باشو در امارات

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مهدی قایدی در جریان دیدار امروز اتحاد کلبا مقابل النصر در دقیقه ۱۰ گل نخست تیمش را به‌ثمر رساند و یکی از بهترین‌های تیمش بود. او با این گل، به آمار ۹ گل زده در لیگ امارات رسید و با دادن ۵ پاس گل در این فصل، موثرترین بازیکن اتحاد کلبا محسوب می‌شود. او با تاثیر گذاشتن روی ۱۴ تیمش، چهارمین بازی موثر لیگ امارات است و تنها فابیو لیما با ۱۸، عمر خریبین ۱۶ و نیکولاس خیمنز با ۱۵ تاثیر بالاتر از او قرار دارند. نکته مهم این نفرات حضورشان در تیم‌های بالانشین است و قایدی در تیمی چون اتحاد کلبا توانسته این آمار عالی را ثبت کتد.

قایدی در ۷ بازی اخیر اتحاد کلبا ۳ بار گل زده و ۴ پاس گل هم ارسال کرده و در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد. در هفته‌های اخیر شایعات زیادی در خصوص آینده او به گوش می‌رسد ولی ستاره ایرانی با این عملکرد می‌تواند آماده یک انتقال جذاب در نقل‌وانتقالات تابستانی باشد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899926

دیگر خبرها

  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور