Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:42:02 GMT

حضور مجمع ناشران دفاع مقدس با 900 اثر در نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۹۷۲۸

حضور مجمع ناشران دفاع مقدس با 900 اثر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، در حاشیه سی و سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۱، شهریار امینیان رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری فارس، برای دقایقی با ما هم‌کلام شد که در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را خواهید خواند.

حضور مجمع با ۹۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه

شهریار امینیان در ابتدا در مورد خدمات و محتوای ارائه شده از سوی مجمع ناشران دفاع مقدس در سی و سوممین دوره نمایشگاه کتاب برای علاقه‌مندان گفت: مجمع ناشران پس از یک دهه فعالیت در این دوره از نمایشگاه در یک غرفه به شکل تجمعیی با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و معرفی آثاری که در این زمینه منتشر شدند، در نمایشگاه حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس، ۴۳ عنوان کتاب از نویسندگانی که امکان حضور مستقل در نمایشگاه را نداشتند، گردآوری شده و در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. مجمع ناشران دفاع مقدس قریب به ۹۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه این دوره آورده که می‌توان گفت از بین این کتب، نزدیک به نیمی از آن جزو آثار تازه منتشر شده‌ای است که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به انتشار رسیده‌اند.

تلاش برای انتقال ادبیات دفاع مقدس به سایر ملل

وی افزود: مجمع ناشران دفاع مقدس با هدف انسجام‌بخشی، سامان‌دهی، کمک به تعاملات بین ناشران این حوزه، به وسیله افراد فعال در جبهه انقلاب اسلامی ایجاد شده است. تقویت و ارتقای زیرساخت‌های نشر کتب دفاع مقدس و تأکید و امکان‌سازی تولید ۱۰۰ برابری آثار دفاع مقدس که جزو منویات مقام معظم رهبری است، به عنوان یک هدف مؤثر از سوی مجمع ناشران پیگیری می‌شود. از دیگر فعالیت‌های مجمع ناشران دفاع مقدس، کمک به بالا بردن توان نهضت ترجمه با هدف انتقال هرچه بیشتر و بهتر ادبیات و ارزش‌های دفاع مقدس به سایر نقاط دنیاست. برای هرکدام از این اهداف فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاصی در نظر گرفته شده است.

طرح شمس و کارکرد آن

امینیان در ادامه درباره طرح شمس که از سوی این مجمع راه‌اندازی شده است، گفت: طرح شمس یکی از پروژه‌های ما در مورد بالا بردن وضعیت زیرساختی نشر دفاع مقدس است که هم کمکی به تولید متوازن آثار دفاع مقدس است و هم زمینه تولید ۱۰۰ برابری آثار در این زمینه را فراهم می‌کند. هرچه میزان دسترسی مخاطب به آثار بالا برود و بتواند راحت‌تر از کتب بهره‌مند شود، به همان میزان وضعیت نشر آثار دفاع مقدس هم کیفیت بالایی پیدا خواهد کرد و امکان تولید بیشتر برای ناشر فراهم می‌شود. از دیگرسو، فهم نیازشناسی مخاطب و کشف ظرفیت‌های موجود برای تولید آثار درباب دفاع مقدس از دیگر اهداف طرح شمس است. این طرح با چنین چشم‌اندازی از اسفندماه سال گذشته شروع به کار کرد.

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: طرح شمس، به شکل پیوست فرهنگی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف که بیش از ۳۰ یا ۴۰ پرسنل دارند، سعی می‌کند افراد را به داشتن یک کتابخانه کوچک یا متوسط که در آن آثار دفاع مقدس و انقلابی موجود است، تشویق کند. در دو سطح این طرح پیگیری می‌شود که بستگی به استعداد نیروی آن سازمان یا اداره دارد. یک: کتابخانه‌هایی با ۶۰۰ عنوان و دو: کتابخانه‌‌ای با ۱۱۰ عنوان کتاب. در طرح شمس هر اداره‌ای که مایل به شرکت در آن باشد، مجمع ناشران به همراه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶۰۰ عنوان کتاب را تدارک خواهد دید که از این میان ۱۵۰ کتاب به شکل رایگان اهدا خواهد شد. تا به حال بیش از ۱۷۰ شرکت و اداره از ۵۰ شهر ایران در این طرح شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجمع ناشران دفاع مقدس مجمع ناشران دفاع مقدس آثار دفاع مقدس عنوان کتاب طرح شمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این اختتامیه با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی امیریان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس کشور، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی رییس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه بود.

در ابتدای اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» سردار ادیبی گفت: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی حماسه‌های جاودان دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر و بعدی است. رسالت بزرگی که بر دوش ما نهاده شده این است که تلاش کنیم آنچه به دفاع مقدس تعلق دارد، به نسل جوان منتقل شود. دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که همه دنیا برابر ما قد علم کرده بودند و مجاهدان خدا سد راهشان شدند و موفقیت‌های پی در پی را در دفاع مقدس برای کشور به یادگار گذاشتند. ملت ایران در دفاع مقدس ثابت کرد توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد و این اقتدار نشات گرفته از تربیت دینی و اسلامی است.

وی افزود: جهاد در دفاع مقدس مظهر توانایی ملت ایران بود و شخصیت‌هایی در آن بُرهه خلق شدند که سزاوار معرفی شدن به نسل فعلی و آینده هستند. شناخت زحمت‌های جانبازان و کسانی که بر عهد خود وفادار ماندند و در حال تداوم این راه هستند و همچنین حوادث آن دوران، مساله مهمی است که باید به فکر آن باشیم تا عمق اعتقادات جوانان ما نسبت به آن دوران افزایش یابد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌ها در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، موضوع ایجاد ارتباط عمیق‌تر خانواده‌ها با ایثارگری ایثارگران است. این موضوع کمک می‌کند در جهاد تبیین موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم و این جشنواره با همین هدف توسط ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است. قرار است امسال نیز فراخوان دیگری از این جشنواره منتشر شود که پیشبرد کارهای آن، همت همه ما را می‌طلبد تا فعالیتی گسترده‌تر صورت گرفته و ملت ایران ارتباطشان با دفاع مقدس بیشتر شود.

سردار ادیبی با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره افزود: در پی انتشار فراخوان جشنواره، تولیدات خوبی دریافت کردیم، ولی انتظار ما از استان‌ها بیشتر است. امیدواریم در جشنواره چهارم، شاهد افزایش ارسال آثار باشیم. در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس توسط ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092937 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من