Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه خشکسالی به ۹۰ درصد مزارع گندم دیم خسارت وارد کرد گفت: تاکنون بیش از ۲۹ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، در آستانه فصل تابستان این روزها شاهد برداشت غلات از جمله گندم، جو و دانه روغنی در نقاط مختلف کشور از جمله استان بوشهر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال برداشت گندم درحالی در استان بوشهر آغاز می‌شود که تداوم خشکسالی به محصول کشت گندم به ویژه گندم دیم خسارت 90 درصدی وارد کرده است.

خشکسالی به 90 درصد کشتزار‌های گندم دیم و 25 درصد مزارع آبی خسارت وارد کرد

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر در سال زراعی جاری 90 هزار هکتار اراضی استان به کشت گندم دیم اختصاص یافت و 14 هزار و 500 هکتار اراضی تحت پوشش گندم آبی قرار گرفت که کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی به 90 درصد کشتزار‌های دیم و 25 درصد مزارع آبی خسارت وارد کرده است.

کبری توکلی سطح بیمه زیر کشت گندم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس آمارها 65 هزار و 205 هکتار مزارع استان بوشهر تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد که زمینه جبران بروز خسارت به مزارع را فراهم کرده است.

وی به میزان برداشت گندم پرداخت و با بیان اینکه در برداشت گندم 295 کمباین مشارکت دارند تصریح کرد: تاکنون برداشت گندم از سطح 24 هزار و 500 هکتار از اراضی استان بوشهر شامل 14 هزار و 500 هکتار اراضی دیم و 10 هزار هکتار مزارع آبی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته حدود 60 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و ذخیره شد خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت گندم 30 هزار تن گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری دارد.

حدود 20 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد

توکلی از خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد حدود 20 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و تحویل انبارها شده است.

وی از برداشت بیش از 29 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 16 هزار و 500 تن گندم معمولی، 3 هزار تن گندم قراردادی، 9 هزار و 500 تن بذر گندم از کشاورزان خریداری در انبارها ذخیره شده است.

میزان برداشت گندم نسبت به سال قبل 42 درصد کاهش یافت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر هم میزان برداشت گندم در  استان نسبت به سال قبل کاهش 42 درصدی دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون 19 هزار و 700 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری و تحویل انبارهای 13 گانه شده است.

200 هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری می‌شودممنوعیت صادرات گندم هند به دنبال افزایش قیمت داخلی250 هزار تن گندم در استان قزوین تولید می‌شود

جمال زارعی از پرداخت 141 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندم‌کاران استان خبر داد و افزود: تاکنون 141 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 25 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار تن گندم از مزارع استان گندم از کشاورزان خریداری هزار تن گندم از کشاورزان مزارع استان بوشهر برداشت گندم گندم دیم هزار و 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان