Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:18:39 GMT

۷۰۳ میلیون واحد انواع گل و گیاه زینتی در محلات تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۱۷۷

۷۰۳ میلیون واحد انواع گل و گیاه زینتی در محلات تولید شد

امیر عربی روز  دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۶۵میلیون گل‌ شاخه بریده از گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس، آنتوریوم و لیلیوم در ۲۶۶ هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز بخشی از این تولیدات را شامل می شود.

وی اظهار داشت : ۳۱ میلیون گلدان انواع گل‌های آپارتمانی گلدار شامل حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس  نیز پارسال در ۱۲۱هکتار از گلخانه‌های تونلی در محلات تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گل‌های  آپارتمانی، نشایی و فصلی را شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار دانست و گفت: ۲۶۱میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی برگ زینتی در ۸۱هکتار از گلخانه‌های تونلی و ۱۵۶ میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی در ۱۹۲ هکتار از گلخانه‌های فضای باز پارسال در شهر گل ایران برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی محلات اظهار داشت: در این مدت همچنین ۹۰ میلیون اصله درختچه‌های زینتی درسطح ۳۶ هکتار از گلخانه های فضای باز محلات تولید و عرضه شده است.

وی ادامه داد: ۵۸ فقره گواهی قرنطینه بهداشتی برای محموله جابه‌جایی در داخل کشور و ۴۹ فقره گواهی قرنطینه بهداشتی برای خارج از کشور پارسال صادر شده است.

عربی بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد:  سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و  تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

عربی گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گل و گیاه است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود .

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای استان مرکزی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای استان مرکزی محلات کشت گلخانه ای استان مرکزی محلات محلات تولید گل و گیاه انواع گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان

مصطفی زینتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از طرح بهسازی معابر روستایی در ۱۰ روستای شهرستان دامغان خبر داد و ابراز کرد: طرح بهسازی معابر مناطق قهاب رستاق و دامنکوه امسال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: سال گذشته طرح بهسازی در شش روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل آسفالت معابر و خیابان و جدول گذاری اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن دامغان همچنین بین کرد: عملیات بهسازی در روستاهای حسن آباد و فرات در جنوب دامغان شامل ۱۱ هزار متر مربع آسفالت و جدول گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال به پایان رسید.

زینتی با بیان اینکه جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها و تسهیل در تردد و رفت و آمد از مهمترین اهداف اجرای طرح بهسازی در روستاها است، بیان کرد: بهسازی معابر روستایی در زمره مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود.

کد خبر 6096801

دیگر خبرها

  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟