Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@18:04:26 GMT

"حسن شیخ محمد" برای دومین بار رئیس‌جمهور سومالی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۲۹۶

'حسن شیخ محمد' برای دومین بار رئیس‌جمهور سومالی شد

آفتاب‌‌نیوز :

شیخ محمد روز یکشنبه موفق شد در انتخاباتی که به خاطر اختلافات درباره مکانیزم انتخابات پارلمانی میان دولت سومالی و رؤسای ایالت‌های فدرالی و اختلافات درباره کرسی‌های پارلمانی در منطقه جدو در جنوب سومالی به مدت دو سال به تاخیر افتاده بود، برای دومین بار کرسی ریاست جمهوری سومالی را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی که سابقه ریاست جمهوری را پیش از این هم درکارنامه دارد، توانست از میان ۳۶ نامزد، ۱۶۵ رای به دست آورد که بیش از تعداد مورد نیاز برای پیروزی در برابر محمد عبدالله محمد، رئیس جمهور مستعفی این کشور است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سومالی (سونا) رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید سومالی در پایگاه هوایی در منطقه "أفسیونی" واقع در اطراف فرودگاه بین‌المللی "موگادیشو" انجام شد.

این انتخاب از آن جهت اهمیت دارد که احتمالا مقدمه‌ای برای عبور سومالی از بن بست سیاسی است. این مسئله ثبات سیاسی و امنیتی نسبی دولت‌های سابق را تهدید می‌کند. همچنین معضلات امنیتی را که موگادیشو و مناطق دیگر به دلیل انفجار‌های انتحاری شاهد آن هستند، مهار می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن شیخ محمد سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم