Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:02:03 GMT

چرا جاده هراز مسدود شد؟/ زمان بازگشایی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۳۰۴

چرا جاده هراز مسدود شد؟/ زمان بازگشایی

شنبه گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به دلیل اجرای عملیات کارگاه جاده‌ای در محور هراز، این جاده کوهستانی تا چهارشنبه هفته جاری (۲۸ اردیبهشت ماه) مسدود خواهد بود. در این اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور آمده بود که به دلیل انجام عملیات احداث یک دستگاه آب رو و کانال هدایت آب و تیرگذاری پل استراباکو در محور هراز و در حدفاصل پارک جنگلی آمل تا پیچ ابتهاج، این محور در بازه زمانی مذکور با انسداد موقت مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب جمشیدی –رییس اداره بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره به ایسنا گفت: همواره انسداد محور به دو صورت از سوی سازمان راهداری اتفاق می‌افتد، یکی اینکه ممکن است بر اثر حادثه طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش یا اتفاق طبیعی این چنینی انسداد صورت گیرد که به آن بحران می گوییم. در این صورت باید سریعا نسبت به آن واکنش نشان داد و مشکل را برطرف کرد.

وی افزود: برخی دیگر از انسدادهای صورت گرفته به نام کارگاه عملیات جاده ای است و پیش از آن، اطلاع رسانی‌های لازم درباره انسداد صورت می‌گیرد. این انسداد در محور هراز نیز جزو انسدادهای از پیش برنامه‌ریزی شده است که برای انجام عملیاتی به آن نیاز داشتیم.

رییس اداره بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این انسداد به دلیل اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می خواهد پلی را در محور هراز و در محدوده پیچ ابتهاج احداث کند، درخواست داشت تا در شرایطی عملیات کارگاه جاده‌ای انجام دهد و بستر جاده را بشکافد که تردد خودرو برقرار نباشد چرا که ممکن نبود. بنابراین برای انجام این عملیات کارگاهی به حدود یک هفته زمان نیاز داشت و ما هم محور هراز را مسدود اعلام کردیم.

جمشیدی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات شکافتن جاده انجام شده و بر اساس وعده‌ای که شرکت ساخت داده است، در روز چهارشنبه عملیات کارگاه جاده‌ای برای احداث این پل به اتمام خواهد رسید و محور هراز بازگشایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این عملیات کارگاه جاده‌ای طولانی‌تر شود آیا باز هم محور هراز مسدود خواهد بود، گفت: اگر بنا به دلایلی اجرای این طرح و احداث پل به تعویق یا تاخیر بیافتد، پیش از اتمام مهلت به ما اعلام خواهد شد و در آن صورت، انسداد محور هراز تمدید می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: جاده هراز انسداد محور هراز عملیات کارگاه جاده ای محور هراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند _ نهبندان خبرداد و گفت: با هدف بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور، عملیات روکش آسفالت محور شریانی وکریدوری بیرجند - زاهدان در حوزه شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و نهبندان آغاز شد.


 سید محمد فرخی با بیان اینکه محور بیرجند – زاهدان یکی از مهمترین محور‌های مواصلاتی استان است، افزود:  پروژه‌های متعدد جهت بهبود عملکرد محور تعریف شده  که ابتدا لکه گیری و درزگیری انجام و سپس مسیر لایه نهایی اجرا می‌ شود.


رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:  با اجرای این عملیات، شاهد تردد ایمن و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین