Web Analytics Made Easy - Statcounter

دسترسی برابر به فناوری‌های دیجیتالی، تنها یک مسئولیت اخلاقی نیست، بلکه برای رفاه و پایداری جهانی ضروری است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، هولین ژائو - دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت روز جهانی ارتباطات پیامی را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

دسترسی برابر به فناوری‌های دیجیتالی، تنها یک مسئولیت اخلاقی نیست، بلکه برای رفاه و پایداری جهانی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) از سال ۱۹۶۹ هر ساله روز ۱۷ می را به منظور بزرگداشت تاسیس ITU و امضای اولین کنوانسیون بین‌المللی تلگراف در سال ۱۸۶۵ جشن گرفته است.
بالا رفتن سن جمعیت جهان، روند جمعیتی تعیین‌کننده قرن ۲۱ خواهد بود در عین حال جوامع ما به دنبال فرصت‌های حاصل از این روند هستند. مخابرات و ICTs می‌توانند در تحقق روند سالم سالمندی موثر واقع شوند.
همچنین در کمک به مردم در ساختن شهرهای هوشمند، مبارزه با تبعیض‌های مبتنی بر افزایش سن در محیط کار، حصول اطمینان از شمول مالی افراد سالمند، و حمایت از میلیون‌ها مراقبت‌کننده در سرتاسر جهان موثر هستند.
روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی این امکان را برای کشورهای عضو ITU، شرکاء و سایر ذینفعان فراهم می‌کند که اگاهی خود را درخصوص نقش مهم مخابرات و ICTs در حمایت از مردم برای سالم، متصل و مستقل ماندن هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ احساسی و مالی بالا ببرند و زندگی سالمی را با افزایش سن تجربه کنند. همچنین یادآور نقش حیاتی مخابرات و ICTs برای پایداری سیستم‌های اقتصادی و بهداشتی است.
اتحادیه بین‌المللی ارتباطات به عنوان قسمتی از تلاشش، هم جهت با دهه سالمندی سالم سازمان ملل متحد و شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی مبنی بر "فناوری‌های دیجیتالی برای افراد سالمند و سالمندی سالم"، از کشورهای عضو دعوت می‌کند تا با ارائه طرح‌های ابتکاری ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود در تسریع فناوری‌های دیجیتالی برای سالمندان و سالمندی سالم مشارکت داشته باشند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فناوری های دیجیتالی جهانی مخابرات سالمندی سالم بین المللی روز جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) موفق شد با برتری چهار بر یک برابر تایلند (میزبان این رقابت‌ها) در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا قاطعانه به مقام نخست این دوره دست یابد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از قهرمانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران این عنوان را به ملی‌پوشان فوتسال کشورمان تبریک گفت و برای این تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

در پیام شیخ سلمان به تاج آمده است: من از طرف خانواده فوتبال در آسیا می‌خواهم پیام تبریکم را به فوتبال ایران بابت درخشش و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز کنم. روحیه تیمی و انعطاف پذیری که توسط کل تیم به سرمربیگری وحید شمسایی نشان داده شد، کلید موفقیت آن‌ها بود. لطفا تبریکات من را به بازیکنان و تیم فنی به خاطر عملکرد عالی شان در تمام طول بازی اعلام کنید. برای آن‌ها در آماده سازی برای جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده در بانکوک، تایلند در کنگره AFC و فیفا هستم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود قهرمانی فوتسال ایران در آسیا و کسب سهمیه جام جهانی را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای