Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:23:58 GMT

حل چالش‌های مرزی محور دیدار سرکنسول ایران و والی هرات

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۴۴۵

حل چالش‌های مرزی محور دیدار سرکنسول ایران و والی هرات

سرکنسول ایران در هرات با والی طالبان در این ولایت درباره حل چالش‌های مرزی و برگزاری نمایشگاههایی در این ولایت بحث و تبادل‌نظر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد صدیقی فر» سرکنسول ایران در هرات در دیدار با «نور احمد اسلام‌جار» والی طالبان برای هرات درباره موضوعات مختلف از جمله رفع چالش‌های میان مرزی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر والی هرات، دو طرف همچنین جهت افزایش همبستگی بر روی برگزاری نمایشگاه‌‌‌های مختلف در روز‌های آینده بحث و تبادل نظر کردند.

اسلام‌جار در این دیدار گفت که طالبان «برای حسن همجواری با کشورهای همسایه اراده دارد».

والی طالبان با تاکید بر افزایش اتحاد و وحدت بین دو کشور، افزود که از خاک افغانستان خطری متوجه دیگر کشورها نخواهد شد.

وی همچنین از سر کنسول ایران خواست تا با مهاجرین افغان مقیم ایران همکاری بیشتر صورت گیرد و تسهیلات برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات