Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@14:32:05 GMT

مشکل ۲ تریلیون دلاری شبکه برق آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۵۳۰

مشکل ۲ تریلیون دلاری شبکه برق آمریکا

با توجه به هشدار بسیاری از ایالت‌های آمریکا در مورد کمبود برق و احتمال خاموشی، رسیدن به هدف دولت این کشور برای تولید کامل برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ۲۰۳۵، نیاز به ۲.۴ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد. - اخبار اقتصادی -

 به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، رسیدن آمریکا به اهداف خود در حذف کربن از تولید برق تا 2035 و حذف کامل آن از اقتصاد تا 2050 با تسریع برقی کردن حمل‌ونقل و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق نیاز به سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در خطوط انتقال برق این کشور و ساخت هزاران کیلومتر خطوط جدید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر شبکه برق آمریکا برای تحمل این اقتصاد جدید چندین تریلیون دلار هزینه دارد. همچنین هنوز مشخص نیست چه کسی مسئول این تغییر بزرگ شبکه برق خواهد بود. به‌علاوه، موانع بسیاری بر سر راه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از خودروهای برقی وجود دارد.

شبکه برق آمریکا با اختلالات بسیاری مواجه بوده و خاموشی در بسیاری از مناطق آن به یک امر معمول تبدیل‌شده است. شبکه‌های برق محلی در این کشور برای روشن نگه‌داشتن چراغ‌ها در سرمای زمستان یا گرمای تابستان با مشکل مواجه هستند. تغییرات جوی هم شرایط را سخت‌تر می‌کند.

روسیه صادرات برق به فنلاند را از امروز متوقف می‌کندمشکل کمبود تولید برق در فرانسه جدی شد

طی روزهای اخیر، اپراتورهای شبکه‌های برق در ایالت‌های مختلف آمریکا درمورد کمبود برق هشدار داده‌اند، چون این شبکه‌ها قادر به تحمل عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در تابستان نیستند. کالیفرنیا هفته گذشته هشدار داد برای جلوگیری از خاموشی‌ها باید تولید برق خود را افزایش دهد.

وقتی شبکه‌های برق امروز در مورد عدم توانایی خود برای تامین تقاضای فزاینده برای برق هشدار می‌دهند، اگر انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل به منبع دائمی تولید برق در این کشور شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بایدن قصد دارد تا 2035 تمام برق کشور را از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید کند و 50 درصد از تمام خودروهای جدیدی که در 2030 در آمریکا فروخته می‌شوند بدون کربن خواهند بود.

رسیدن چنین به چنین اهدافی نیاز به سرمایه‌گذاری‌های عظیمی دارد.

و اما بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند مسئله تنها هزینه این سرمایه‌گذاری‌ها نیست. آمریکا در حال حاضر هیچ استراتژی ملی ندارد که به‌وضوح نقش سیاست‌گذاران، ایالت‌ها، آژانس‌های فدرال و اپراتورهای شبکه‌های برق را در آماده‌سازی این سیستم انتقال مشخص کند.

توسعه شبکه برق آمریکا 2 تا 5 برابر سطح فعلی و سرمایه‌گذاری برای این انتقال بزرگ نیاز به 2.4 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد.

انتهای پیام/38

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انرژی های تجدیدپذیر شبکه برق آمریکا سرمایه گذاری شبکه های برق تولید برق شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت وگو با خبرنگار قدس، درباره علت اعتراض عده ای از طلا فروشان در هفته ی اخیر گفت: طلا فروشان هیچ گونه مشکلی با سامانه مودیان ندارند و این سامانه برای همه صنوف کشور است و صنف طلا و سکه هم از این قانون تبعیت و به سامانه مودیان پیوسته اند.

وی در ادامه بیان کرد: اکثر طلا فروشان در سامانه مودیان فاکتورهای الکترونیکی خود را ثبت می کنند و به تکالیف مالیاتی خود پایبند هستند. طلا فروشان فاکتورهای الکترونیکی خود را ثبت می کنند و تمام طلا فروشان باید از سامانه مودیان تبعیت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و سکه در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه مودیان برای تمام مشاغل است و  طلا فروشان نسبت به آن هیچ گونه اعتراضی ندارند.

وی خاطرنشان کرد:  سامانه جامع تجارت سال گذشته با توجه به اینکه مشکلاتی در بحث آموزش و اطلاع رسانی در آن وجود داشت و از دی ماه اجرایی شد و با واکنش صنف طلافروشان مواجه شد.

بذرافشان در ادامه بیان کرد: لزوم ثبت نام در سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت باعث تعدد سامانه ها برای طلا فروشان شد و مشکلاتی ایجاد کرد. به همین دلیل مقرر شده بود که ۳ ماه وقت داده شود تا این سامانه ها طبق تبصره ب ماده ۶ فعالان صنفی و اقتصادی باید در یک سامانه اقدامات مبادلاتی خود را انجام دهند.

بذرافشان در ادامه بیان کرد: ولی حدود ۴ ماه گذشت این مدت زمان سپری شد و این دو سامانه علی رغم قول هایی که داده شد، با هم ادغام نشد. جلساتی با سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت برگذار شد ولی هنوز این دو سامانه ادغام نشده اند.

وی در ادامه بیان کرد: اعتراض طلا فروشان به سامانه جامع تجارت الکترونیک این بود که مقرر شده اطلاعات سرمایه و موجودی آنها باید در این سامانه ثبت شود. برای رفع این مشکل جلسات متعددی در ۳ ماه پایانی سال داشتیم و نامه نگاری های زیادی هم انجام شد.

بذرافشان گفت: در این جلسات بر لزوم بازنگری و اصلاحات در  سامانه جامع تجارت مطرح شد و قول هایی برای تغییرات در این سامانه داده شد.

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: از ابتدای سال از طریق وزارت صمت اعلام شد که روسای اتاق های اصناف  استان ها و اتحادیه های ما، اعلام شد که سامانه جامع تجارت از ۷ فروردین ۱۴۰۳ لازم الاجرا است و با توجه به اینکه هیج تغییری در خصوص این تصمیم اعلام نشد طلا فروشان نسبت به این مسئله اعتراض دارند و اجرایی شدن این مسئله واکنش هایی در پی داشته است.

وی ادامه داد: طلا فروشان اعلام کرده اند که چرا باید سرمایه خودشان که چند نسل گشته تا به آنها رسیده است را باید در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. مسئولین هم معتقدند که باید تمام این نقل و انتقالات ثبت شود.

وی افزود: آسیب ها و ضعف هایی که در این موضوع هست این است که بخشی از این سرمایه ها برای خود همکاران نیست، طلاهایی وجود دارد که کسانی که فعالیتی ندارند به تولیدی های طلا می دهند تا با آنها تولید انجام دهند. از سوی دیگر تولیدی های ما از نظر شرایط و سرمایه ضعیف هستند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد