Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:26:40 GMT

افزایش ۷۰ درصدی تولید گندم در میاندوآب

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۹۶۵

افزایش ۷۰ درصدی تولید گندم در میاندوآب

علی دیانتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۵ هزار و ۶۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است که این میزان نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۰ هزار هکتار افزایش یافته است. 

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به گندم اختصاص یافته بود که ۵۸ هزار و ۸۵۵ تن محصول از آن برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین آرد نانوایی ها و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد، گفت: ۲ سیلوی دولتی استان در حال حاضر گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کند که تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با تاکید بر اینکه آرد طبق روال قبل بدون افزایش قیمت در نانوایی ها عرضه می شود، ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضای خرید نان در چند روز اخیر، ۳۰ واحد نانوایی در مناطق پرجمعیت این شهرستان، در ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر، فعالیت می‌کنند.

دیانتی با درخواست خودداری مردم از تجمع و ایجاد صف در مقابل نانوایی‌ها، افزود: قیمت نان افزایش نخواهد یافت و شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف، شکایات خود را جهت رسیدگی از طریق کارگروه آرد و نان، متشکل از مدیریت جهاد کشاورزی به شماره ۴۵۲۲۷۱۵۲، اداره صنعت، معدن وتجارت به شماره ۱۲۴ و اتحادیه نانوایی‌های و اداره آرد و غله به شماره ۴۵۲۲۳۷۵۶ اعلام کنند.

وی با اشاره به هدفمند سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از سواستفاده افراد فرصت طلب از شرایط کنونی حاکم بر بازار و برقراری آرامش، نظارت و بازرسی ها بر واحدهای صنفی تامین کننده کالاهای اساسی افزایش یافته است.

به گزارارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول کالای اساسی کشاورزی میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول کالای اساسی کشاورزی میاندوآب هزار هکتار نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه خبر داد و اظهار کرد: حدودا ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات از مهمترين آفات گندم و جو است افزود: اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد به عبارتی خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی و خسارت كيفی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: سن‌های مادر پس از ترک محل‌های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات پرواز کرده و  از شیره ساقه و برگ های جوان و سبز گندم تغذیه می‌کنند از این رو، خسارت در این مرحله کم و به جمعیت و تراکم حشره بستگی دارد اما چنانچه تعداد حشره در حد نرم مبارزه باشد مبارزه شیمیایی ضرورت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۱۵ هکتار مبارزه با سن مادر در شهرستان همدان انجام شده است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع غلات صورت گرفته است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳  حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز رقیب گیاهان زراعی در جذب آب و عناصر غذایی به شمار می‌روند گفت: تاثیر علف‌های هرز در کاهش عملکرد محصولات زراعی قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان اقدام به موقع بهره‌برداران در این حوزه را موثر دانست و بیان کرد: اقدام مناسب، این مانع بزرگ تولید را کنترل می‌کند از همین رو آگاهی کشاورزان در شناسایی عوامل موثر در کاهش عملکرد محصول و مبارزه جهت کنترل عوامل خسارت‌زا، در حفظ کیفی و کمی محصول تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان