Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@18:16:44 GMT

آب مورد نیاز شالی‌کاران گیلانی تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۴۹۷

آب مورد نیاز شالی‌کاران گیلانی تامین شد

سرپرست حوضه آبریز رودخانه سفید رود بزرگ گفت: با توجه کاهش بارندگی به دلیل برنامه‌ریزی انجام شده و همچنین همراهی مردم گیلان، نیاز آبی کشاورزان و شالی‌کاران به طور کامل تامین شده است.

ارسلان هاشمی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به آخرین وضعیت تامین منابع آب مورد نیاز کشاورزی در حوضه آبریز سفیدرود بزرگ اظهار داشت: بر اساس گزارشاتی که از نحوه آبیاری شبکه بزرگ آب کشاورزی گیلان هست،  تامین منابع لازم آبی برای 172 هزار هکتار در شبکه فومنات، شبکه آبیاری مرکزی و شبکه آبیاری شرق گیلان برنامه‌ریزی و در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حوضه آبریز رودخانه سفید رود بزرگ با اشاره به وضعیت ورودی و خروجی سد سفیدرود گفت: ورودی مخزن سد سفیدرود با وجود کاهش نسبت به مدت مشابه در هفته گذشته به 96 متر مکعب در ثانیه رسیده است و خروجی این سد بر اساس برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شده معادل 186 متر مکعب در ثانیه خواهد بود.

*نیاز آبی شالی‌کاران گیلان به طور کامل تامین شده است

وی در بیان شرایط تامین آب مشترکان کشاورزی استان گیلان گفت: بر اساس توافق، بخش‌های عمده از زمین‌های کشاورزی تامین آب شده و کشاورزان در وضعیت آرامش هستند.

هاشمی با اشاره به تامین منابع آب برای برنج‌کاران گیلانی گفت: با توجه کاهش بارندگی به دلیل برنامه‌ریزی انجام شده و همچنین همراهی مردم شریف گیلان، نیاز آبی کشاورزان و شالی‌کاران به طور کامل تامین شده است و همکاری مردم در زمینه تطبیق با شرایط به وضعیت فعلی کمک کرده است.

سرپرست حوضه آبریز رودخانه سفید رود بزرگ ادامه داد: با وجود کاهش بارندگی اتفاق افتاده نسبت به بلند مدت، پر شدگی سد سفید رود معادل 74 درصد است که این مسئله نتیجه رویکرد حاکم مدیریت منابع آب در کشور است.

*روش‌های ابتکاری کشاورزی به تامین منابع آب کمک کرد

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، در حوضه سفید رود به خصوص در بخش شمال غرب کشور وضعیت بارش خوبی در هفته آتی در راه است و هر نوع بارشی نیز اتفاق بیفتد، زمینه کاهش نیاز به آب کشاورزان در حوضه آبریز سفید رود را مهیا می کند.

هاشمی با اشاره به تغییر الگوی کشاورزی در استان گیلان گفت: روش‌های ابتکاری در بخش کشاورزی از جمله جابه‌جایی زمان کشت و تامین آب از بارش‌های به هنگام، تامین از رودخانه های به غیر از سفید رود و بازچرخانی به تامین پایدار آب کشاورزی در این استان کمک کرده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: ارسلان هاشمی ، سرپرست حوضه آبریز رودخانه سفید رود بزرگ ، نیاز آبی شالی‌کاران ، شالی‌کاران گیلانی ، سد سفیدرود

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارسلان هاشمی شالی کاران گیلانی سد سفیدرود تامین منابع کاران گیلان برنامه ریزی شالی کاران نیاز آبی منابع آب سد سفید بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت پاناما راه یافت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین المللی این جشنواره که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنر‌های معاصر پاناما برگزار شده است که این فستیوال امروز ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره بین المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند. 

فیلم کوتاه لان در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: هر چیزی آنطوری که فکر می‌کنید نخواهد بود. باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولا در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند