Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر احمدی روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نبود تناسب بین تعداد دام‌ها و سطح مراتع، شیوع و گسترش آفت کرم جوانه‌خوار بلوط و آسیب ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان، سوداگری افراد سودجو در قطع بی‌رویه جنگل‌ها و تهیه چوب و زغال حاصل از درختان جنگلی، نبود تناسب بین تعداد نیروهای مورد نیاز برای حفاظت و سطح عرصه‌های تحت مدیریت از جمله مشکلات و چالش‌های پیش روی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کاهش آب سفره‌های زیرزمینی باعث بحرانی و بحرانی ممنوع شدن دشت‌های ۱۱گانه استان شده که این امر تاثیر نامطلوبی در مرغزارها گذاشته و منجر به تخریب دشت‌ها و  مرغزارها شده است.

به گفته وی، در فروردین‌ماه سالجاری ۲۲ پرونده قاچاق چوب و زغال در استان تشکیل و چهار تن چوب و زغال کشف و ضبط شد.

احمدی با اشاره به اهمیت برخورد با قاچاقچیان چوب و زغال، عاملان قطع، حمل چوب و زغال درختان جنگلی بلوط در استان افزود: در سالجاری از نظر تعداد پرونده قاچاق چوب و زغال ۵۴ درصد و وزنی ۲۰ درصد قاچاق چوب و زغال افزایش داشت.

وی افزود: پارسال ۲۵۰ فقره کشفیات چوب و قاچاق و محصولات فرعی در استان تشکیل شد که ۶۱ هزار و  ۸۵۵ کیلوگرم چوب و ۶ هزار و ۸۲۸ کیلوگرم زغال، هشت هزار و ۸۷۶ کیلوگرم محصولات فرعی از متخلفان کشف و ضبط شد.

احمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون در قوانین قبلی فقط حمل و جابجایی زغال و چوب قاچاق محسوب می‌شد، گفت: در قوانین جدید تعزیراتی علاوه بر تاکید بر حمل و جابجایی چوب و زغال، عرصه، خرید و فروش و نگهداری، اقدام به خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال نیز ممنوع و مشمول مجازات اعلام شد.

به گفته وی،برابر ماده ۲۲ قانون اصلاح قاچاق کالا و ارز سایر محصولات منابع طبیعی از جمله محصولات گیاهی از جمله کرفس کوهی نیز مشمول قاچاق شده و هرگونه حمل، خرید و فروش، نگهداری به هر نحو ممنوع اعلام شده و مشمول مجازات است.

احمدی افزود: بنابر قانون مجازات کالا و ارز همه کسانی که در تهیه چوب و زغال جنگلی متخلف محسوب می‌شوند به ازای هرکیلوگرم چوب ۱۰۰هزار تومان و هر کیلوگرم زغال ۳۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود

برچسب‌ها جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری چوب و زغال جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کریمی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، در خصوص عملکرد اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته در این دولت به این مجموعه ۶۹۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص دریافت قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت این کار به استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی که توسط این اداره‌کل تکمیل و تحویل شده است، ادامه داد: پروژه‌های آموزشی در قالب ۲۲۵ باب کلاس درس هستند.

کریمی عنوان کرد: پروژه‌های آموزشی و ورزشی که توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تحویل شده است ۲۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و اعتبار هزینه شده برای آن بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس در چهارمحال و بختیاری، هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تعداد ۱۰۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست اجرا است، برای ساخت این واحدها تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز است.

کریمی بیان کرد: همچنین ۱۱۰ پروژه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی شده است.

کد خبر 6088312

دیگر خبرها

  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه