Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول انتشارات حاج قاسم سلیمانی گفت: نسل جوانی که دفاع مقدس را درک نکرده است از برخی آثار شهدا و رزمندگان، استقبال خوبی داشته‌اند.

حسین رستمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا مستقر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: استقبال این گروه‌های سنی از این دست کتاب‌ها، نشان از گام روشن جوانان در مسیر روشنگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه عمده محصولاتی که در غرفه این انتشارات در سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه شده، درباره خاطرات شهدای استان کرمان است، ادامه داد: سابق بر این، نام انتشارات «مبشر» بوده و پس از شهادت سردار سلیمانی، تغییر کرد.

به گفته مسئول غرفه انتشارات شهید سلیمانی، پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات «حسین، پسر غلامحسین» بوده که خاطرات شهید محمدحسین یوسف‌الهی در آن به چاپ رسیده است.

رستمی خاطر نشان کرد: این شهید همان شهیدی است که حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود درخواست دفن در کنار ایشان را داشت. وی یک عارف بزرگ و از رزمندگان سرشناس لشکر ۴۱ ثارالله است که در سن ۲۳ سالگی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

وی ادامه داد: او در این سن کم به گونه‌ای بود که بسیاری از بزرگان به تعالی و سلوک او در عرفان غبطه می‌خوردند. قسمتی از خاطرات مربوط به این شهید در کتاب «حسین، پسر غلامحسین» به رشته تحریر درآمده است.

مدیر مسئول انتشارت سردار دل‌ها، با معرفی کتاب دیگر این غرفه به نام «به رنگ خدا»، اظهار کرد: این مجموعه خاطراتی از زبان همسر شهید مغفوری است که یکی از عرفای لشکر ثارالله بوده است.

رستمی اضافه کرد: مزار این شهید عزیز در گلزار شهدای کرمان است و از سراسر کشور افراد برای عرض ادب و زیارت این شهید به آنجا می‌روند.

وی تصریح کرد: شهید مغفوری پیش از انقلاب از جمله افراد کم‌نظیر و خودساخته بوده و در همه شئون زندگی خود می‌تواند، الگویی برای افراد باشد. چندین کتاب درخصوص خاطرات این شهید نوشته است که برداشت‌هایی از خاطرات شهید هستند. کتاب نیز در روزهای آینده در نمایشگاه، رونمایی خواهد شد.

مدیر انتشارات حاج قاسم سلیمانی؛ «آب، آتش، نان» را کتاب معروف دیگری از همین غرفه دانست و گفت: این مجموعه نیز خاطرات مادر شهیدی است که از روزهای ابتدای جنگ به فکر افتاد، کاری برای رزمندگان اسلام انجام دهد.

به گفته رستمی، این مادر شهید در یک روستا ساکن بوده و نان خشک تهیه کرده و به جبهه‌ها ارسال می‌کند. کم کم همه اهالی روستا به انجام این کار روی می‌آورند و در طول روز مقداری از زمان خود را برای پخت نان برای جبهه‌ها اختصاص می دهند.

وی با اشاره به پایه ریزی گردان نانوان ها بعد از این اقدام خداپسندانه، اظهار کرد: این مادر شهید که نام او حاجیه زهرا اسدی است، فرماندهی آن را بر عهده داشته است و راه او حتی سال ها بعد از جنگ تحمیلی رژیم بعث نیز ادامه دارد.

مدیر مسئول انتشارت حاج قاسم سلیمانی افزود: این گردان در روزهای پیاده‌روی اربعین در کربلا حضور یافته و برای زائران امام حسین (ع) نان می‌پزند و این سنت قدیمی و معنوی را حفظ کرده‌اند. سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم ترحیم این مادر شهید لقب «چریک پیر» را به او دادند.

وی «پرسه در پاییز» را کتابی دیگر از همین غرفه دانست و گفتک این کتاب به خاطرات شهید محمدسلیمی‌کیا اختصاص دارد. این شهید در پرورش‌گاهی در کرمان بزرگ شده و پس از پیروزی انقلاب از اولین افرادی بوده که به جبهه های جنگ اعزام می‌شود و به عنوان فرمانده گردان در همان اوایل جنگ به شهادت می‌رسد.

رستمی تصریح کرد: زندگی این شهید بسیار سخت سپری شده اما در عین حال بسیار توانمند و صبور بوده و همه مشکلات را پشت سر می‌گذارد و از خود یادگارهای ارزشمندی برجای گذاشته است.

به گزارش ایمنا، کتاب‌های «فخر زمان»، زندگی‌نامه شهید عبدالحسین ثانی و «عشق و دیگر هیچ» از جمله کتاب‌هایی است که در قالب رمان به چاپ رسیده است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دو سال برگزاری مجازی به دلیل اپیدمی کووید- ۱۹ از صبح چهارشنبه _بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه در دو بخش حضوری و مجازی ادامه دارد.

کد خبر 575215

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دل ها کرمانشاه حسین پسر غلامحسین لشگر ثارالله چریک پیر شهدای استان کرمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حاج قاسم سلیمانی مادر شهید کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد