Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:36:34 GMT

کلاهبرداری اینترنتی احشام در استان البرز بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۱۸۲

کلاهبرداری اینترنتی احشام در استان البرز بازداشت شد

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامی استان البرز از بازداشت عامل کلاهبرداری اینترنتی خرید احشام در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم به پلیس فتا اشتهارد، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انهدام شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء در سنندج/ بازداشت 20 متخلف ‌حوزه ساخت و ساز غیر‌مجازباند کلاهبرداری میلیاردی در استان البرز منهدم شدعامل کلاهبرداری با شگرد "فروش‌خودرو" در استان گیلان روانه زندان شد

وی افزود: در بررسی‌های ماموران مشخص شد، متهم از طریق سایت دیوار اقدام به خرید احشام و سپس اقدام به پرداخت مبلغ احشام با چک های جعلی و سرقتی می کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد:  شاکیان پس از تحویل احشام و دریافت چک‌های سرقتی دیگر دسترسی به متهم نداشته و با توجه به اینکه دسترسی به متهم غیر ممکن بوده، به ناچار پس از تماس‌های مکرر با خریدار و عدم پاسخگویی او، از طریق مراجع قضائی اقدام به طرح شکایت کرده بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا، متهم در استان قزوین شناسایی و با اخذ دستور نیابت قضائی دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از طریق سایت دیوار در استان های قزوین، البرز و تهران به مبلغ 24 میلیارد ریال و به تعداد 800 راس گوسفند تا کنون اعتراف کرده است که تحقیقات کماکان در این زمینه ادامه دارد.

محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کلاهبرداران در فضای مجازی، شهروندان دقت کافی را در انجام معاملات اینترنتی داشته باشند و سعی کنند حتی‌المقدور خریدهای با مبالغ بالا را بصورت حضوری انجام دهند و قبل از اطمینان از صحت معاملات، از واریز بیعانه و یا پرداخت کالا خودداری کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خوزستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آنها را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آنها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار را در شهرستان آبادان شناسایی پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد اعلام شده است، تصریح کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086690

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان