Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:36:54 GMT

ایجاد ۲۰۰ گلخانه کوچک مقیاس در کاشمر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۳۰۸

ایجاد ۲۰۰ گلخانه کوچک مقیاس در کاشمر آغاز شد

محمد شجعی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات تشکلهای بخش کشاورزی این شهرستان افزود:مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس ظرف مدت ۴۸ ساعت صادر می شود.

وی اضافه کرد: با آزادسازی قیمت‌ها، کشاورزان ناگزیر به سمت استفاده از علوم و فناوری‌های روز دنیا حرکت می‌کنند و ضریب تولید را بالا خواهند برد و یکی از راه‌های افزایش ضریب تولید همین گلخانه‌های کوچک مقیاس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: هدفمندسازی یارانه‌های بخش کشاورزی با ساعت‌ها فکر و برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است و تشکل‌های بخش کشاورزی به عنوان سرشاخه‌های تولید باید اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

شجعی افزود: دولت خود را مکلف به حفظ قدرت خرید مردم می داند و به نحوی عمل خواهد شد که کمترین فشار و تنش متوجه مردم باشد.

در این نشست نمایندگان تشکل ها به بیان مشکلات حوزه کاری خود همانند عدم کارآمدی تعهدات بیمه‌های بخش کشاورزی، عدم حمایت از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در هنگام بروز خسارات، کمبود منابع آبی و کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی پرداختند.

شهرستان کاشمر با ۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار بخش کشاورزی، دارای ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار کشتزار و ۳۲ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ است.

مرکز این شهرستان ۱۳۸ هزار نفری در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها کشاورزی کاشمر گلخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی کاشمر گلخانه کشاورزی کاشمر گلخانه بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه تولید انواع گل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای افزایش تولیدات گلخانه‌ای بمنظور خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری به متراژ ۱۵۵۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد.
مسعود حبیبی افزود: انواع گل‌های فصلی (شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و...) و درختان و درختچه‌های زینتی (شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و.) برای افزایش سرانه فضای سبز در شهرکرد در این گلخانه‌ها تولید می شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • احداث گلخانه تولید انواع گل